شناسهٔ خبر: 155184 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکصد و چهاردهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان انجام شد؛

پایش وضعیت تامین و آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

شورای مسکن اصفهان در یکصد و چهاردهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان وضعیت تامین و آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن استان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یکصد و چهاردهمین جلسه شورای مسکن استان به ریاست مهران زینلیان معاون امور عمرانی استانداری اصفهان و با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا برگزار شد.  
در این نشست ۳ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و ضمن ارائه گزارشی از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص میزان تامین اراضی و پیشرفت آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن، مبحث بیمه تامین اجتماعی پروژه‌ها توسط انجمن انبوه‌سازان استان تشریح شد و مباحث به صورت ریزبینانه توسط اعضا مورد رسیدگی قرار گرفت.  
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه اظهار کرد: در یکصد و چهاردهمین جلسه شورای مسکن استان گزارشی از وضعیت تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن برحسب شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و شهرهای جدید ارائه و بررسی شد.  
وی افزود: براساس این گزارش ها، در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تعداد متقاضیان حائز شرایط فعال بیش از ۳۸ هزار و ۴۰۰ نفر می باشد که برای ساخت افزون بر ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد زمین تامین شده و برای ۶ هزار واحد دیگر نیز تامین زمین از طریق الحاق به محدوده شهری در حال انجام است.  
قاری قرآن در خصوص وضعیت تامین زمین در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) بیان کرد: در این ۳ شهر جدید استان پس از پالایش و بررسی های بعمل آمده افزون بر ۶۶ هزار و ۹۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند که در حال حاضر زمین تامین شده موثر بیش از ۴۴ هزار واحد بوده است.  
وی در رابطه با تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیان کرد: در این شهرهای استان تا کنون زمین تامین شده موثر برای ساخت بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ واحد انجام و بخشی دیگر از تامین زمین موثر از طریق الحاق های جدید انجام می شود.  
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در این نشست، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز گزارشی از وضعیت صدور پروانه ساختمانی و وضعیت ساخت اراضی تحویل شده در قالب گروه ساخت و بنیاد ساخت ارائه کرد که با حضور اعضا مورد بررسی قرار گرفت.  
وی افزود: بر اساس این گزارش ها تا کنون زمین برای ساخت بیش از هشت هزار و ۲۰۰ واحد بنیاد ساخت تحویل شده که در حال حاضر برای افزون بر هفت هزار و ۳۰۰ واحد پروانه ساختمانی صادر شده است همچنین زمین تحویل شده برای گروه ساخت نیز برای ساخت بیش از هشت هزار و ۹۰۰ واحد بوده که تا کنون برای افزون بر ۱ هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی صادر شده است.  
قاری قرآن خاطرنشان کرد: در این نشست به صورت ویژه مبحث آماده سازی اراضی مورد بررسی قرار گرفت که بر این اساس تا کنون مساحت سایت های ثبت شده در سامانه آماده سازی ۱ هزار و ۹۹۷ هکتار بوده است.  
گفتنی است در این جلسه گزارشی از سوی انجمن انبوه سازان استان اصفهان در خصوص بیمه تامین اجتماعی پروژه های نهضت ملی مسکن و مشکلات آن ارائه شد که با همفکری اعضا در رابطه با رفع مسائل تصمیم گیری شد.