شناسهٔ خبر: 155207 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین در ۵ قطعه

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح راهسازی در ۵ قطعه از محور نقده-پیرانشهر-تمرچین، گفت: کل این قطعه ۵۴ کیلومتر بوده که حدود ۲۰ کیلومتر آن زیربارترافیک رفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)،سید محسن حمزه‌لو در بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و استاندار آذربایجان‌غربی از عملیات عمرانی بزرگراه بین‌المللی نقده_پیرانشهر_تمرچین، اظهار داشت: قطعه پنجم این بزرگراه شامل کنارگذر پیرانشهر- تمرچین آماده پیمان سپاری است.

وی ادامه داد: قطعه نخست این محور ۱۰ کیلومتر، قطعه ۲ حدود ۲۳.۵ کیلومتر، قطعه سوم ۵.۵ کیلومتر، قطعه چهارم که ورودی پیرانشهر بوده ۲.۴ کیلومتر و قطعه پنجم حدود ۷ کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: اجرای عملیات در بزرگراه نقده-پیرانشهر در راستای تسهیل تردد حمل‌ونقل در این مسیر انجام می گیرد تا شاهد کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده ای باشیم. 

حمزه‌لو با اشاره به مساله ایمن سازی ورودی روستای گارنا، گفت: مساله مورد توجه این روستا توجه به ایمن سازی برای تردد اهالی بود که با هماهنگی صورت گرفته این مشکل رفع و ایمن سازی مسیر ورودی روستای گارنا انجام شده است. 

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای اتمام کل طرح بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین ۱۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده که با تخصیص به موقع شاهد بهره‌برداری از این طرح خواهیم بود.