شناسهٔ خبر: 155312 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان زنجان

راهداری زنجان پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(استان زنجان)، پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان زنجان به ریاست جعفر قزوینیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با حضورمدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک ، معاون راهداری، معاون حمل و نقل اداره کل و دیگر اعضای کمیسیون برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی آمار تصادفات استان نسبت به سال‌های گذشته، بر تقویت کمیسیون ایمنی و حضور ثابت اعضا در جلسات تاکید شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در این نشست به اهمیت برگزاری جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان تاکید کرد و گفت: لازم است شرایطی فراهم شود تا همانند سایر استان‌ها مقام عالی استان و تمام دستگاه‌های دخیل پای کار آیند که این مشارکت و حضور بسیار مهم است و موجب نجات جان افراد می شود.

وی در ادامه گفت: وجود دستفروشان در عوارضی زنجان-قزوین عامل دیگری است که باعث کاهش ایمنی محل می‌شود، بر همین اساس با پیگیری موضوع، نسبت به جمع‌آوری دست فروشان در محل اقدام شد، ولی متاسفانه مجددا دستفروشان در محل یاد شده مستقر شدند که در این خصوص همراهی بیشتر پلیس اثربخش خواهد بود.

قزوینیان با عنوان این مطلب که چندین برنامه مطالعاتی با کمک مشاورین در محورهای مختلف در دستور کار است، افزود: با این اقدام شرح وظایف برای دستگاه‌های مختلف جهت کنترل تصادفات در مسیرهای پر تصادف را خواهیم داشت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، تامین روشنایی ۵۰ تقاطع اصلی و روستایی را از نتایج دور دوم سفر رییس جمهور به استان عنوان کرد و افزود: این اقدام می‌تواند در کاهش تصادفات تاثیر چشم‌گیری داشته باشد که با روشن کردن ۱۰ نقطه در سال‌های گذشته، شاهد نتایج مثبت این اقدام بوده‌ایم.

محمدگلشنی، مدیر کل دفتر فنی، امورعمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری نیز در این جلسه، ضمن تشکر از تمام ارگان‌ها و عوامل دخیل در کاهش ۱۴ درصدی تصادفات و فوتی‌ها جاده‌ای استان در ۹ ماهه سال جاری عنوان کرد: فوت۱۹ هزار و ۵۰۰ نفردر سال ۱۴۰۱ در کشور، آمار قابل توجهی است که باید حساسیت نسبت به این موضوع افزایش یابد.

وی در تایید سخنان رییس جلسه چنین گفت: مدیران دستگاه‌های دخیل در کمیسیون ایمنی، باید به دنبال اقدامات عملی و اجرایی باشند چرا که با ارائه و بالا و پایین کردن آمار نمی‌توان نتیجه مطلوبی گرفت.

گلشنی حضور مقام عالی استان را در کمیسیون ایمنی نشان از اهمیت موضوع عنوان کرد و گفت: حضور روسای دستگاه‌های دخیل و هم‌افزایی قطعا در کاهش تصادفات موثر خواهد بود.