شناسهٔ خبر: 155325 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه روستایی بلوطستان ملکشاهی با ۹۰ درصد پیشرفت در حال اجراست

راه روستایی بلوطستان معاون فنی و راه‌های روستایی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: عملیات اجرایی راه روستایی بلوطستان از توابع شهرستان ملکشاهی با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، حیدر دشتی پور معاون فنی و راه‌های روستایی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اظهار کرد: پروژه راه روستایی بلوطستان از توابع شهرستان ملکشاهی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و با مبلغ قرارداد بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی گفت: زیرسازی این محور با عملیات خاکی به حجم ۲۱۰ هزار متر مکعب به طول یک کیلومتر و با تعداد سه دستگاه ابنیه در حال حاضر توسط پیمانکار مربوطه در مراحل پایانی کار قرار دارد.

دشتی پور عنوان کرد: قسمت عمده عملیات خاکی کل مسیر پروژه (روستای بلوطستان - سید ناصرالدینی) با توجه به عوارض طبیعی در این یک کیلومتر قرار دارد که اتمام این پروژه باعث متصل شدن راه ارتباطی شهرهای زرین‌آباد - ملکشاهی - ایلام شده‌است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: با اجرای این پروژه و همچنین ۲ پروژه دیگر که در این مسیر ارتباطی قرار دارند، راه دسترسی برای مردم این روستا میسر و همچنین فاصله شهر "زرین‌آباد" تا مرکز استان ۲۵ کیلومتر کاهش می‌یابد.

دشتی پور با بیان اینکه عملیات اجرایی بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در مناطق مختلف این استان در دست اقدام است، گفت: این راه‌ها شامل راه‌سازی، روسازی، تعمیر و احداث با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۷۵۰ میلیون ریال با پیشرفت‌های مناسب در دست اجرا هستند.