شناسهٔ خبر: 155379 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محورهای استان اصفهان درجهت افزایش ایمنی ممیزی می‌شوند

محورهاي استان اصفهان درجهت افزايش ايمني مميزي مي شوند رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان اصفهان از ممیزی ۳۰ مقطع از محورهای سطح استان از لحاظ مشکلات هندسی و ایمنی راه‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ معید ذهبیون رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان اصفهان اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، تعدادی از تصادفات به وقوع پیوسته در راه‌ها به دلیل وجود مشکلات هندسی و ایمنی راه‌ها رخ می‌دهد. به عبارت دیگر با افزایش سرعت وسایل نقلیه نیاز است مقاطعی از راه‌ها که برای عبور آن سرعت طراحی نشده‌اند، اصلاح شده تا عبور و مرور ایمن را مهیا سازند.

ذهبیون با اشاره به اقدام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به اخذ مشاور ایمنی ذیصلاح برای انجام ممیزی ایمنی راه‌ها به روش نوین عنوان کرد: به این ترتیب پروژه به صورت انتخاب مقاطع دایره‌ای به شعاع حدوداً ۵۰۰ متر انجام شده است به طوری که در ابتدا مقاطع هدف استان در کارگروهی به ریاست معاون راهداری و تمام روسای ادارات راهداری (اداره ایمنی و حریم، اداره نگهداری راه‌ها، اداره نگهداری ابنیه و .... و همچنین رئیس مرکز مدیریت راه‌ها) و به دبیری اداره ایمنی و ترافیک تعیین شدند؛ بر این اساس ۳۰ مقطع تعیین و به مشاور ابلاغ شد و توسط وی بازدید و مورد ارزیابی کامل فنی و تحلیل ریسک قرار گرفت و در پایان راهکارهای اصلاحی به صورت نقشه توسط مشاور ارایه می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از ارسال نقشه‌ها و گزارشات توسط مشاور، کارگروه مربوطه نسبت به بررسی اقدام و نظرات اصلاحی خود را اعلام کردند که برای مشاور ارسال و اصلاحات انجام پذیرفت؛ در نهایت نقشه‌ها مورد تایید کارگروه قرار گرفت.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: هر مقطع دارای تحلیل ریسک، راهکارهای اصلاحی کوتاه‌مدت (کم‌هزینه) و بلندمدت به صورت گزارش و نقشه اجرایی (پلان جانمایی علائم و تجهیزات ایمنی راه، جزییات علائم و تجهیزات ایمنی راه، جزییات تابلوهای هدایت مسیر) در قالب فایل اتوکد، توصیف وضعیت موجود شامل موقعیت مکانی محل، توصیف هندسی قطعه، توصیف وضعیت ایمنی، شرح مشکلات اصلی موجود و سناریوهای احتمالی منجر به تصادف است. همچنین جهت برنامه‌ریزی برای اصلاح مقاطع برآورد ریالی اقدامات لازم الاجرا برای هر مقطع ارایه شده است.