شناسهٔ خبر: 155460 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با مشارکت خیرین راه‌ساز صورت گرفت؛

احداث، بهسازی و بازگشایی محور روستایی به طول ۴۴.۵ کیلومتر در زنجان

راهداری زنجان رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۴۴.۵ کیلومتر محور روستایی در شهرستان‌های خدابنده و سلطانیه توسط خیرین احداث، بهسازی و بازگشایی شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( استان زنجان)، رسول آدمی، رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان به احداث، بهسازی و بازگشایی محورهای خیری اشاره کرد و گفت: ۳۹.۵ کیلومتر در محور شهرستان خدابنده و ۵ کیلومتر در شهرستان سلطانیه احداث، بهسازی و بازگشایی توسط خیرین صورت گرفته است.

وی به راه‌های آسفالت شده و بهسازی‌های صورت گرفته به تفکیک هر شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: عملیات احداث، بهسازی و بازگشایی محورهای روستایی ایستی‌بلاغ_یاستی‌بلاغ در شهرستان خدابنده به طول ۵ کیلومتر، امام کهریز_حصار سفلی ۷ کیلومتر، خالق‌آباد_علی‌آباد ۴ کیلومتر، احداث و بهسازی شده و محور غلام‌ویس_توزلو_بزین ۱۲.۵ کیلومتر، محور امام کهریز خلیفه قشلاق به طول ۶ کیلومتر، لاچوان_ قوشه کند به طول ۵ کیلومتر و پرنقور چمرود از شهرستان سلطانیه به طول ۵ کیلومتر با مبلغ ۷.۸۸ میلیارد تومان انجام شد.

آدمی اظهار کرد: علاوه بر انجام عملیات احداث، بهسازی و بازگشایی به طول ۴۴.۵ کیلومتر از محورهای روستایی شهرستان خدابنده و سلطانیه، احداث پل به طول ۸ متر در محور خالق آباد_علی آباد شهرستان خدابنده نیز صورت گرفت.

گفتنی است استان زنجان در حال حاضر دارای ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۴۵ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۴۲۱۱ کیلومتر راه روستایی است.