شناسهٔ خبر: 155549 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری خراسان جنوبی

جابجایی مسافر خراسان جنوبی.jpg معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابه‌جایی یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۶۵۲ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان از ابتدای سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌جنوبی)، حسین عباسی، سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، گفت: از ابتدای سال جاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری ۵۸۱ هزار و ۴۲۴ نفر مسافر به استان وارد و ۶۳۴ هزار و ۹۶۹ مسافر از استان خارج و همچنین ۹۳۴ هزار و ۶۸۳ نفر مسافر درون استان جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: مسافرین جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل و نقل مسافر استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۴۰۱) به میزان ۸ درصد رشد داشته است.

عباسی ادامه‌داد: بیشترین سهم جابه‌جایی مسافر از مبدأ شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان طبس با ۶۲۲ هزار و ۷۵۹ نفر و کمترین سهم جابه‌جایی مسافر مربوط به شهرستان در میان با ۹۰۹۷ نفر مسافر و عمده مقاصد سفر به‌ترتیب استان‌های خراسان‌رضوی، سیستان و بلوچستان و یزد بوده است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر تعداد ۱۴۵۴ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل هستند، افزود: تعداد ۳۰۵ دستگاه سواری کرایه، تعداد ۲۲۹ دستگاه مینی بوس و تعداد ۲۸۴ دستگاه اتوبوس کار جابه‌جایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌رسانند.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی عنوان کرد: در راستای ارتقا سطح خدمات به مسافرین، علاوه بر نظارت‌های لازم بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی در محل پایانه‌های مسافری و در طول محورهای مواصلاتی استان، بررسی وضعیت عملکرد شرکت‌ها، رانندگان و ناوگان از طریق سامانه‌های کاربردی از جمله داپ، صورت وضعیت آنلاین و کارت هوشمند در دستور کار بوده و تخلفات مشاهده شده نیز به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع می‌شود.

عباسی در ادامه به راه اندازی سامانه لیست انتظار مسافرین بر روی وب سایت‌های شرکت‌های حمل و نقل مسافر و به نشانی www.payaneha.com وwww.payaneha.ir به‌منظور تسهیل در رزرو و اخذ بلیت از شرکت‌های حمل و نقل مسافری اتوبوسی استان در ایام دارای ازدحام مسافر و همچنین درج Qr-code بر روی بلیت‌های صادره شرکت‌های حمل و نقل به‌منظور تسهیل در ارسال انتقادات، پیشنهادات و شکایات اشاره کرد و ادامه‌داد: راه اندازی اپلیکیشن درب به درب شرکت‌های سواری کرایه عمومی برون شهری از دیگر برنامه‌های شاخص بخش حمل و نقل مسافری عمومی برون شهری است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در استان خواهد بود.