شناسهٔ خبر: 155570 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازگشایی ۱۸۰ راه روستایی مسدود شده در کولاک برف در آذربایجان غربی

fe485f2c-2c44-42be-a4f4-766b633cb51c.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از بازگشایی بالغ بر ۱۸۰ راه روستایی مسدود شده براثر کولاک و بارش برف با تلاش راهداران آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: از صبح دیروز با تشدید فعالیت سامانه بارشی در مناطق مختلف استان راه روستایی ۲۴۰ روستا مسدود شده بود که با تلاش راهداران بالغ بر ۱۸۰ راه روستایی بازگشایی شد و مابقی نیز تا ظهر امروز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از راه‌های روستایی به‌ویژه در جنوب و شمال استان به دفعات دچار انسداد شد، اضافه‌کرد: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۴۴ خودرو گرفتار شده در برف نیز توسط راهداران آزادسازی و ۱۵۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی و ۸۲۰ کیلومتر از محورهای روستایی برف‌روبی و نمک پاشی شده‌است.

 این مقام مسئول با بیان اینکه برای اجرای عملیات راهداری زمستانی در شبانه‌روز گذشته ۱۸۷ نفر از راهداران فعالیت داشتند، یادآور شد: همکاران راهداری برای جلوگیری از انسداد و لیز خوردن خودروها در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان از ٩٢ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و یک‌هزار و ۶٢١ تن شن و ماسه بهره گرفتند.

وی افزود: در ٢۴ ساعت گذشته برای برف روبی ٨٢٠ کیلومتر از محورهای روستایی، ۴٢٠ تن شن و ماسه مصرف و ۱۸۰ محور روستایی که بر اثر بارش برف و کولاک مسدود شده بود با فعالیت ٣۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین توسط ٨٠ نفر از راهداران بازگشایی شده‌است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تشریح نحوه اطلاع از وضعیت راه‌ها گفت: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخ‌گوی شماره تلفن ۱۴۱ هستند و کاربران جاده‌ای  می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ به‌صورت آنلاین و از طریق دوربین‌های پایش تصویری استان که در اختیار کاربران نیز قرار می‌گیرد استفاده‌کنند.