شناسهٔ خبر: 155602 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام شد؛

برگزاری دوره آموزشی سیستم مدیریت انرژی و سیستم مدیریت زیست محیطی

دوره اموزشی اصفهان دوره آموزشی «سیستم مدیریت انرژی و سیستم مدیریت زیست محیطی» در محل اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ با همکاری دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان، دوره آموزشی «سیستم مدیریت انرژی مطابق استاندارد ۵۰۰۰۱ و سیستم مدیریت زیست محیطی مطابق استاندارد ۱۴۰۰۱» با هدف توانمندی عمومی برای ارتقاء سطح آگاهی و دانش سازمان های دولتی و دستگاه های اجرایی برگزار شد.  

این دوره آموزشی در محل سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تشکیل شد و نمایندگانی از ادارات کل راه و شهرسازی استان، راه آهن، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، هواشناسی، انتقال خون و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام مهندسی در این دوره آموزشی حضور داشتند.  

گفتنی است سیستم مدیریت انرژی، به‌طور معمول توسط اپراتورهای شبکه برق در ساختمان‌های بزرگی مانند بیمارستان‌ها و مدارس استفاده می‌شود.  

براین اساس با استفاده از سیستم‌های مذکور، مصرف انرژی دستگاه‌های تهویه مطبوع، فن‌ها، پمپ‌ها، روشنایی و سایر وسایل را کنترل کرده و آن‌ها را بهینه می‌کنند.  

با توجه به هزینه های تولید و مصرف انرژی، صاحبان ساختمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ، می بایست کارایی زیرساخت‌هایشان را بهبود ببخشند تا اثرات زیست ‌محیطی را به حداقل رسانده و در عین حال، هزینه‌ها کاهش یابد.  

یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای این مسئله، استفاده از مزایای سیستم مدیریت انرژی است، چنین سیستم‌هایی مالکان ساختمان‌های بزرگ را قادر می‌سازند مصرف انرژی ساختمانشان را ردیابی، نظارت و مدیریت کنند.

از مزایای سیستم مدیریت انرژی به کاهش هزینه، اهمیت سیستم مدیریت انرژی در کاهش ردپای کربن، ایجاد رفاه و بهره وری بیشتر، بازگشت سرمایه، بهبود تصویرعمومی برند و افزایش ارزش ساختمان اشاره کرد.