شناسهٔ خبر: 155729 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌‍‌ای که گذشت؛

اعلام آمادگی حدود ۱۰ شرکت داخلی و برخی از کشورها برای سرمایه‌گذاری در مکران/آمار نوسازی در شهر تهران نسبت به سال گذشته ۳ برابر شد

مسکن شهرهای جدید بازنگری دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی در کشور، اعلام آمادگی حدود ۱۰ شرکت داخلی و برخی از کشورها برای سرمایه‌گذاری در مکران، ۳ برابر شدن آمار نوسازی در شهر تهران بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در حال ساخت است

رییس‌جمهوری در جمع ائمه جمعه سراسر کشور بر اهمیت ساخت مسکن در دولت سیزدهم تاکید کرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده هم اکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در سراسر کشور در حال ساخت است و کار واگذاری زمین به متقاضیان در شهرهای کوچک نیز در حال انجام است.

نقش‌آفرینی‌ صندوق توسعه در نهضت ملی مسکن جدی‌تر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: در جلسه کارگروه تامین مالی مسکن بر نقش‌آفرینی‌ جدی‌تر صندوق توسعه ملی در کلان پروژه نهضت ملی مسکن تاکید شد.

پرداخت اقساط طرح نهضت ملی مسکن در دو سال اول تا سقف ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه پرداخت اقساط طرح نهضت ملی مسکن در دو سال اول تا سقف ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود، اظهار داشت: عملکرد بانک ها در ۶ ماه گذشته نسبت به قبل اصلا قابل مقایسه نیست اما چهار بانک خصوصی با پرداخت ۶۰۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات، سهمی را به بخش مسکن اختصاص ندادند.

همکاری صندوق توسعه ملی برای تسریع در استفاده از منبع دو میلیارد دلاری توسعه مسکن

رییس هیأت عامل صندوق ملی مسکن با اشاره به اذن مقام معظم رهبری برای تخصیص دو میلیارد دلار از محل تهاتر نفت، خواستار همکاری صندوق توسعه ملی برای تسریع در استفاده از این ظرفیت اعتباری برای آماده سازی و خدمات روبنایی و زیربنایی طرح نهضت ملی مسکن شد.

ضرورت نقش‌آفرینی «صندوق توسعه ملی» در تامین مالی کلان پروژه‌های مسکن

صندوق توسعه ملی در جلسه کارگروه تامین مالی شورای‌عالی مسکن به نقش آفرینی جدی‌تر در تامین کلان پروژه‌های مسکن و دستگاه‌های اجرایی نیز به تسویه مطالبات بانک مسکن در راستای افزایش توان این بانک برای تامین مالی مسکن‌سازی در کشور موظف شدند.

بازنگری دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی در کشور

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و استانداران تمامی استان‌های کشور، مصوبه شورا را با موضوع بازنگری دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی در کشور و نحوه صدور پروانه تاسیس شهرک و پروانه بهره‌برداری از آن ابلاغ کرد.

۱۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در روستاها تا پایان سال تحویل می‌شود

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها وارد مرحله ساخت شد که ۲۳۰ هزار واحد آن تکمیل و تحویل شد از برنامه یکصدهزار واحدی تحویل مجدد مسکن روستایی تا پایان امسال خبر داد.

یک هزار و ۲۰۰ ساختمان بلند مرتبه پایتخت ارزیابی شد

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اتمام ارزیابی یکهزار و ۲۰۰ ساختمان مهم و بلند مرتبه و ارسال نتایج ارزیابی‌ها به سازمان مدیریت بحران و دادستانی تهران خبر داد.

۵.۵ میلیون تومان اقساط ماهانه ودیعه مسکن در پایتخت

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن جزئیات پرداخت تسهیلات افزایش یافته ودیعه مسکن را در تهران، مراکز استان‌ها، سایر شهرها و روستاها تشریح کرد و گفت: بازپرداخت اقساط ودیعه مسکن ۵ ساله و با سود ۲۳ درصد است.

اعلام آمادگی حدود ۱۰ شرکت داخلی و برخی از کشورها برای سرمایه‌گذاری در مکران

بسته سرمایه‌گذاری با رویکرد اشتغال و ایجاد ظرفیت‌های مولد اقتصادی تدوین می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه بسته سرمایه‌گذاری توسعه سواحل مکران با رویکرد توامان سکونتگاه، ایجاد ظرفیت‌های مولد اقتصادی و اشتغال تا پایان سال جاری تدوین می‌شود از اعلام آمادگی حدود ۱۰ شرکت داخلی و رایزنی با برخی از کشورها برای سرمایه‌گذاری در این طرح کلان خبر داد.

پیشرفت فیزیکی بخش مرکزی مصلی امام‌خمینی (ره) به ۸۹ درصد رسید

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با اعلام بازدید از روند احداث و تکمیل مصلی امام‌خمینی(ره) در بخش های مختلف از پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصدی بخش مرکزی مصلی خبر داد.

قرارداد ساخت ۳۲۱ هزار و ۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن منعقد شد

بانک مسکن با حمایت دولت سیزدهم از اجرای طرح نهضت ملی مسکن، قرارداد تامین مالی ساخت ۳۲۱ هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی را در قالب طرح نهضت ملی مسکن به مبلغ ۱۳۴ همت منعقد کرد.

آمار نوسازی در شهر تهران نسبت به سال گذشته ۳ برابر شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: همکاری پر رنگ شهرداری‌ها و شرکت بازآفرینی شهری ایران منجر به تسریع نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده می‌شود و هم‌اینک آمار نوسازی در شهر تهران نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

انبوه‌سازان کم‌کار فاز ۸ پردیس به خط شدند

مدیرعامل شرکت عمران پردیس به سازندگان اخطار داد: تمامی برنامه‌ها باید در این راستا باشد که پروژه‌ها در اسرع وقت اتمام یابد و به انتظار بیش از ۱۰ ساله مالکان پایان دهیم.

عبور از رکورد ۲۰ ساله صدور پروانه ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده در سال جاری

امیدبخشی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی با اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جلسه مجمع عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری از رکورد ۲۰ ساله صدور پروانه ساخت و ساز عبور کنیم.

بهره‌برداری از ۱۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تا پایان امسال

بیش از ۳۸۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط بنیاد در حال ساخت است

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای ۳۸۶ هزار و ۶۵۹ واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها خبر داد و گفت: تا پایان امسال۱۲۰ هزار واحد مسکونی تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

پردیس پایلوت کاهش مخاطرات در تمامی شهرهای جدید می‌شود

فاز نخست مطالعات کاهش مخاطرات در ۱۷ شهر جدید انجام شد

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه فاز نخست مطالعات کاهش مخاطرات فرونشست در ۱۷ شهر جدید انجام شد، گفت: پردیس پایلوت کاهش مخاطرات در تمامی شهرهای جدید می‌شود.