شناسهٔ خبر: 155759 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسکن کارگران گلستانی تامین می شود؛

تأمین زمین برای اجرای طرح «صنعت شهر» در گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در راستای اجرای طرح صنعت شهر، اداره کل راه و شهرسازی گلستان نسبت به تامین زمین برای اجرای این طرح اقدام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: دولت برای تامین مسکن کارکنان صنایع، احداث شهرک‌هایی تحت عنوان  صنعت‌شهر را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در طرح صنعت‌ شهرها، مدیریت ساخت بر عهده صنایع قرار می‌گیرد و به این ترتیب صنایع دولت را در ساخت مسکن همراهی می می کنند.

ملک ادامه داد: کارخانه ها و صنایع با مشارکت در طرح، واحدهای مسکونی را متناسب با نیاز کارکنان خود احداث خواهند کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: از مهم ترین مزیت این طرح می توان به استفاده از تسهیلات صنایع برای مسکن کارکنان در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد.

وی افزود: در راستای سفر یک روزه استاندار و مدیران استانی گلستان به شهر جدید ینقاق، از توابع شهرستان گالیکش، حدود 10 هکتار زمین برای ساخت مسکن شناسایی شد.

ملک در ادامه گفت: بر اساس دستور مستقیم استاندار گلستان مقرر شد این اراضی که در اطراف شهر جدیدالتاسیس ینقاق قرار دارد طبق ماده ۹ و ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، به اداره کل راه و شهرسازی گلستان واگذار شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در انتها اظهار کرد: بدیهی است که از ظرفیت این اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید ینقاق، ساخت مسکن کارگران کارخانه مجاور شهر (صنعت شهر) و همچنین اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استفاده خواهد شد.