شناسهٔ خبر: 156076 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آذربایجان‌غربی رتبه ۳ کشوری در نوسازی مسکن بازآفرینی شهری را کسب کرد

حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این استان رتبه سوم کشوری را در بخش نوسازی مساکن بافت‌های فرسوده طرح بازآفرینی شهری کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، سید محسن حمزه‌لو اظهار کرد: در چهلمین جلسه قرارگاه تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اعلام شد که آذربایجان‌غربی با ثبت ۱۱ هزار و ۶۱۲ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی حائز رتبه سوم کشوری شده است.

وی ادامه داد: با این آمار آذربایجان‌غربی در برنامه ۲ ساله طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری ۸۶.۵ درصد از برنامه ابلاغی را محقق کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود با عملیاتی کردن بسته‌های تشویقی توسط شهرداری‌ها و اطلاع رسانی عمومی این طرح، تا پایان سال جاری ۱۰۰ درصد تعهدات ۲ ساله برنامه نوسازی مسکن بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی محقق شود.

حمزه‌لو ادامه داد: طرح بسته‌های تشویقی برای اجرا در محلات بافت فرسوده ۱۶ شهر استان که دارای محلات هدف بازآفرینی شهری هستند، به تصویب کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی رسیده و اعمال تخفیفات و تسهیلات این بخش به متقاضیان به مرحله اجرایی وارد شده است.

وی گفت: ثبت پروانه‌های ساختمانی در سامانه ستاد ملی، اطلاع رسانی بسته‌های تشویقی در رسانه‌ها و ارائه تخفیفات  پروانه‌های ساختمانی و خدمات نظام مهندسی از مسائل مورد تاکید و قابل پیگیری در شهرستان‌ها است.