شناسهٔ خبر: 156246 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های آزادشهر و رامیان عنوان کرد؛

نظارت مستقیم بر عملکرد کارگاه های ساختمانی در آزادشهر

راه و شهرسازی گلستان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های آزادشهر و رامیان گفت: در راستای اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، بر روند اجرای پروژه های ساختمانی شهرستان آزادشهر استان گلستان به طور منظم و مستقیم نظارت می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مسعود جعفرزاده، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های رامیان و آزادشهر اظهار کرد: براساس ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و دستور العمل وزارتی، نظارت بر چگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان و قوانین شهرسازی و معماری به صورت جدی در شهرستان آزادشهر آغاز شده است .

وی از بازدید و بازرسی بازرسان نظارت عالیه سازمان نظام منهدسی از ساختمان های در حال ساخت این شهرستان خبر داد و افزود: در راستای افزایش سرعت خدمت رسانی و تکریم ارباب رجوع، کارشناسان نظارت عالیه در شهرستان بر روند ساخت پروژه های ساختمانی اقدام می کنند.

جعفرزاده با اشاره به روند فعالیت کارشناسان ماده ۳۵ تصریح کرد: کارشناسان مربوطه با مراجعه به مراجع صدور پروانه و دریافت مدارک مربوط به پروانه های صادره از ساختمان های دردست احداث آن مرجع بصورت موردی بازدید بعمل می آورند که در صورت رویت تخلفات ساختمانی، موضوع تخلفات به مهندسین ناظر و مجری جهت اصلاح ابلاغ و همزمان طی نامه ای از مرجع صدور پروانه توقف ادامه عملیات ساختمانی و عدم صدور پایان کار تا رفع تخلف اعلام می شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های آزادشهر و رامیان افزود: در صورت عدم اصلاح موارد، تخلف مهندسین مربوطه به شورای انتظامی ساختمان نظام مهندسی ساختمان معرفی می گردند و پایان کار برای آن ساختمان ها صادر نخواهد شد .

وی با تاکید بر ضرورت اجرای ماده ۳۵ و نظارت عالیه بر ساخت و سازهای شهری تاکید کرد: بدیهی است که این نظارت های جدی سبب ترویج اصول معماری و شهرسازی، بالابردن کیفیت خدمات مهندسی و اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان شود .

جعفرزاده در پایان گفت: مردم شهرستان آزادشهر می توانند در صورت دارا بودن شکایات و انتقادات در خصوص پروژه های ساختمانی شهرستان با مراجعه به اداره راه و شهرسازی آزادشهر شکایات خود را ثبت کنند.