شناسهٔ خبر: 156282 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

توانمند سازی ساکنین محلات هدف بازآفرینی شهری با تاکید بر سرمایه‌های اجتماعی

راه و شهرسازی گلستان مدیر کل راه و شهرسازی گلستان از برگزاری دوره های آموزش مهارتی در ۶ محله انجیراب-افسران-اوزینه—چناران-کوی عرفان و قلعه حسن گرگان به منظور توانمند سازی ساکنین محلات هدف طرح بازآفرینی شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان اظهار کرد: با هدف ارتقای توانمندسازی ساکنین  در محلات هدف تفاهم نامه ای بین  اداره کل راه و شهرسازی به نمایندگی از شرکت بازآفرینی شهری ایران با اداره کل فنی و حرفه ای استان منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه، در شش محله انجیراب-افسران-اوزینه—چناران-کوی عرفان و قلعه حسن گرگان دوره های آموزش مهارتی برگزار شد.

ملک ادامه داد: این دوره های آموزشی با اعتباری بالغ بر ۸۹۴ میلیون ریال برای آموزش مهارتی ساکنین برنامه ریزی شده است.

رئیس شورای هامهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: اعتبار تخصیص یافته برای این دوره های مهارتی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران است.

وی افزود: تاکنون ۸۸ نفر با عملکرد هشت هزار و ۷۵۰ نفر ساعت آموزشی مهارت های آموزشی لازم را کسب کرده اند که از این تعداد ۶۰ نفر زن و ۲۸ نفر نیز مرد است.

ملک در انتها اظهار کرد: گفتنی است که این دوره ها براساس نیاز سنجی آموزشی و سطح سواد منطقه ای جامعه هدف و با رویکرد توانمند سازی نیروی انسانی ساکنان محدوده ها و محله های هدف برنامه های احیا، بهسازی و نوسازی شهری از طریق آموزش های مهارتی و شغلی در حرفه های کاربردی و پرمخاطب مورد نیاز ساکنین در جهت ایجاد شغل پایدار و زندگی سالم برگزار شده است.