شناسهٔ خبر: 156438 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین میاندشت:

بیش از یک هزار و ۴۰۰ متقاضی در شهرستان فریدن حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن شدند

ببینید| بازدید مستمر  مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین میاندشت گفت: در مجموع برای شهرهای داران و دامنه تعداد بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد تا کنون افزون بر یک هزار و ۴۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ عبدالرضا فرجی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین میاندشت اظهار کرد: شهرستان فریدن دارای ۲ شهرِ داران و دامنه است که شهر داران به‌عنوان مرکز شهرستان در شمال غربی استان اصفهان و در فاصله ۱۲۹ کیلومتری مرکز استان (شهر اصفهان) واقع شده‌است همچنین شهرهای خوانسار، فریدون‌شهر و چادگان نیز به‌ترتیب در ۴۰ کیلومتری شمال غرب، ۳۸ کیلومتری جنوب غرب و ۳۲ کیلومتری جنوب شرق این شهر قرار دارند.  

وی افزود: با توجه به اهمیت تأمین مسکن برای اقشار مختلف شهرستان، اقدامات مؤثری در حوزه مسکن شامل طرح نهضت ملی مسکن، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانون متقاضیان دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال (بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲) ، مسکن محرومین و خانواده‌های دو معلول و اقشار ویژه (خانواده محترم شهدا و ایثارگر (به عمل آمده است.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین میاندشت در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان فریدن بیان کرد: در این شهرستان در مجموع برای شهرهای داران و دامنه تعداد بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر یک هزار و ۴۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند و تاکنون برای ساخت بیش از ۵۰۰ واحد زمین تأمین شده‌است.  

وی افزود: در طرح جوانی جمعیت این شهرستان بیش ۳۰۰ نفر ثبت نام کردند و تاکنون بیش از ۱۳۰ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند، همچنین در حال حاضر زمین برای افزون بر ۹۰ واحد تأمین شده‌است.  

فرجی عنوان کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده زمین برای ساخت مسکن ۲ نفر از خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول تأمین شده و به ۱۶ نفر از اقشار ویژه شهرستان فریدن زمین مورد نیاز برای ساخت واحد مسکونی واگذار شد.