شناسهٔ خبر: 156447 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۲ انجام شد؛

صدور یک هزار و ۵۸ پروانه اشتغال به کار مهندسی در استان اصفهان

سید حسین محمودیه / اصفهان رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد یک هزار و ۵۸ پروانه اشتغال به کار جدید صادر شده و تعداد صلاحیت جدید، تمدید و ارتقاء بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ مورد بوده است.

سیدحسین محمودیه رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ اظهار کرد: اعتلای دانش مهندسی، افزایش بهره وری منابع، مواد و انرژی از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و ارتقا کیفیت ساخت و سازها از اهداف نظارت عالیه است.  

وی افزود: بر این اساس به‌منظور کاهش تخلفات ساختمانی و ارتقای کیفیت ساخت‌وسازها، نظارت عالیه بر ساخت و سازهای استان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مجموع به تعداد ۸۰۳ پروژه با متراژ ۱۲۸ هکتار انجام شد که ۴۹۷ مورد منتج به توقف کارگاه شد.  

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که این نظارت‌های جدی سبب ترویج اصول معماری و شهرسازی، اعتلای مهندسی استان، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان شود.  

وی ادامه‌داد: مطابق با ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان دارندگان مدرک تحصیلی کارشناس و بالاتر در هر یک از رشته‌های اصلی یا رشته‌های مرتبط می‌توانند از طریق تقاضای صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی با توجه به مدارک تحصیلی و سوابق کار و تجربه در یک یا چند زمینه خدمات مهندسی از طریق طراحی، محاسبه، نظارت، اجرای بهره‌برداری، نگهداری، کنترل و بازرسی امور آزمایشگاهی، مدیریت ساخت و تولید، نصب، آموزش و تحقیق، درخواست تشخیص صلاحیت کنند.  

محمودیه بیان کرد: با تلاش‌های به عمل آمده از ابتدای سال جاری تاکنون تعدادیک هزار و ۵۸ پروانه اشتغال به کار جدید صادر شده و تعداد صلاحیت جدید، تمدید و ارتقا بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ مورد بوده است.