شناسهٔ خبر: 156493 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:

ششمین جلسه ستادبازآفرینی پایدار شهری خراسان جنوبی با حضور شهرداران استان برگزار شد

ششمین جلسه ستادبازآفرینی شهری خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از برگزاری ششمین جلسه ستادبازآفرینی پایدار شهری خراسان جنوبی با حضور همه شهرداران شهرهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌جنوبی) ششمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری خراسان‌جنوبی ظهر امروز به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مودی مدیرکل راه وشهرسازی خراسان‌جنوبی (دبیرستاد) و کلیه شهرداران شهرهای استان به میزبانی شهرداری بشرویه برگزار شد.

میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در این جلسه گفت: در کل استان ۷۹ پروژه در بافت‌های فرسوده با اعتبار ۵۱ میلیارد تومان داریم که ۶۱ پروژه تحویل شده و مابقی در دست اجراست.

مودی افزود: مجموع مساحت محلات هدف بازآفرینی شهری در سطح استان حدود ۱۰۷۳ هکتار است که در ۹ شهر بیرجند، بشرویه، نهبندان، قاین، خوسف، سرایان، فردوس، گزیک و قهستان قراردارد.

وی افزود: یکی از اهداف جدید در بافت‌های فرسوده و محلات هدف، نوسازی بافت‌های مسکونی در این محلات است که با توجه به‌ضرورت این موضوع، بسته‌های تشویقی جامعی آماده شده و در اختیار شهرداری‌های شهرها قرار گرفته که در این زمینه در سطح استان نیازمند همکاری بیشتر شهرداری‌ها و مردم و تلاش بیشتر هستیم و اداره کل راه و شهرسازی آمادگی دارد پیشنهاداتی که موجب ایجاد انگیزه و افزایش صدور پروانه و نوسازی بافت محلات هدف و احیا بافت‌های فرسوده گردد علاوه بر بسته تشویقی نیز پیگیری و به تایید برسد.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین مشوق‌های بسته ابلاغی طرح کلید به کلید است، افزود: در این مشوق متقاضی سند زمین خود را به نام دولت منتقل می‌کند و دولت هم در عوض از اراضی خود به نام متقاضی انتقال می‌دهد. همچنین دولت در این طرح ۴۰ درصد تخفیف در قیمت کارشناسی اراضی دولتی برای متقاضی در نظر گرفته که اراضی هم از اراضی دولتی برای طرح کلید به کلید اختصاص می‌یابد که اداره کل راه و شهرسازی آمادگی عقد قرار داد با کلیه متقاضیان این طرح را اعلام می‌دارد.

وی در این جلسه بر ثبت پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده در سامانه توسط شهرداری‌ها تأکید کرد و خواستار اجرای آن شد.