شناسهٔ خبر: 156521 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاونت املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی گلستان:

فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن ممنوع و غیرقانونی است

راه و شهرسازی گلستان - شعبانیان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن ممنوع بوده و می‌تواند منجر به ابطال ثبت ‌نام اولیه و حذف از پروژه‌ها شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، جمشید شعبانیان، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن با هدف بسترسازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن و ساختمان و تعادل در عرضه و تقاضای مسکن اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس طرح نهضت ملی مسکن افراد واجد شرایط می‌توانند از تسهیلات مسکن و زمین رایگان و ارزان قیمت که دولت در اختیار آنها قرار داده استفاده‌کنند.

شعبانیان با بیان اینکه برخی افراد به‌صورت وکالتی اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی می‌کنند، گفت: مبادرت به خرید یا فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن به‌صورت وکالتی به‌استناد برگه تایی دیه سامانه نهضت ملی مسکن ممنوع و فاقد وجاهت قانونی است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح‌کرد: خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی تأمین مسکن، علاوه بر لغو امتیاز متقاضی، برخورد قانونی از طریق مراجع قضائی با دفاتر ثبت‌اسناد و مشاورین املاکی که در این فعالیت مشارکت داشته‌اند را به‌همراه دارد.