شناسهٔ خبر: 156613 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

توافق با بانک پاسارگاد برای پرداخت تسهیلات خودمالکی در گرگان و گنبد

راه و شهرسازی گلستان - مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از توافق با بانک پاسارگاد برای پرداخت تسهیلات خودمالکی به متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرهای گرگان و گنبد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: متقاضیان خودمالک در طرح نهضت ملی مسکن کسانی هستند که سند مالکیت زمین آن ها به نام بخش خصوصی یا  اشخاص حقیقی است.

وی افزود: هر متقاضی خود مالک می تواند برای ساخت تعداد واحدهای در دست ساخت، تسهیلات دریافت کند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این متقاضیان می توانند مدارک لازم خود، یعنی سند مالکیت و پروانه ساختمان را پس از انتخاب بانک، بارگذاری کرده تا  به بانک معرفی شوند.

ملک همچنین تصریح کرد: برنامه چهارساله استان گلستان برای این حوزه انعقاد ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد قرارداد بوده که تا کنون هفت هزار و ۵۶۰  قرارداد ساخت مسکن خودمالک در بانک های عامل استان منعقد شد.

وی افزود: مبلغ این تسهیلات در مرکز استان ها ۳۵۰ و در شهرستان ها ۳۰۰ میلیون تومان بوده و در چهار مرحله و با توجه به پیشرفت پروژه توسط بانک عامل به حساب متقاضی واریز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از پرداخت تسهیلات خودمالکی خبر داد و گفت: تا کنون ۱۹ هزار و ۵۵۰ درخواست خودمالک در سامانه ثبت شده و متقاضیان خودمالک شهرهای گرگان و گنبد می توانند برای تسریع در دریافت تسهیلات، بانک ارائه کننده تسهیلات را با ورود به پنجره ثبت اطلاعات خود در سامانه www.saman.murd.ir  به بانک پاسارگاد تغییر دهند.

ملک ضمن تقدیر از عملکرد بانک های استان، از به پایان رسیدن سهمیه بانک مسکن برای ارائه تسهیلات خودمالکی در استان خبر داد و گفت: در استان گلستان ۱۸ بانک تعهد ارائه تسهیلات خود مالکی به متقاضیان داشته و با برنامه ریزی های انجام شده، ارائه تسهیلات به متقاضیان  مطلوب تر خواهد شد.