شناسهٔ خبر: 156803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره برداری از ۱۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان همزمان با دهه فجر

مهندس مهدیار.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از بهره برداری از ۱۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سایت آرمانشهر زاهدان همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ابوالفضل مهدیار معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی  استان افزود: در حال حاضر ۳۴۶۵ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان در گستره ۳۶ هکتار از سایت آرمانشهر زاهدان در حال ساخت است.

وی ادامه داد: واحدهای سایت آرمانشهر به عنوان اولین سایت طرح نهضت ملی مسکن استان با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال تکمیل شدن است بطوری که هزار و ۲۰۰ واحد آن با اعتبار ۸۴۰۰ میلیارد ریال همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب افتتاح می شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان اینکه ساخت مسکن یکی از صنایعی که می‌تواند در توسعه اقتصادی و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال موثر باشد، تاکید کرد: اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن و کسب عنوان دوم کشوری این استان در این طرح سبب شده علاوه بر رونق واحدهای تولید کوچک و متوسط زمینه اشتغال بیش از ۴۱ هزار نفر در سراسر استان فراهم شود.

مهدیار با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن گفت: تمامی کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده و به‌منظور بهره مندی شهروندان گرامی از این امکانات همزمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی، تعدادی از این مراکز نیز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره کل در دست ساخت است.

وی از عزم جدی مسئولان سیستان و بلوچستان برای ساخت طرح‌های نهصت ملی مسکن در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ممکن خبر داد و تاکید کرد: تمامی تلاش در استان برای افزایش اشتغالزایی، تولید و ساخت مسکن مناسب برای شهروندان است.

بهره برداری از ۱۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان همزمان با دهه فجر