شناسهٔ خبر: 156806 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان اعلام کرد؛

جابه‌جایی حدود ۳۷۱ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران

مازندران رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد: در دی ماه سال جاری حدود ۳۷۱ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران جا به جا شدند.

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، عیسی خادمی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار کرد: در دی ماه سال جاری حدود ۳۷۱ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران جا به جا شدند که این میزان جابه‌جایی مسافر در قالب ۸۴ هزار۲۶۰ سفر انجام که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۳۳ درصدی سفر هستیم.

وی گفت: فعالیت غیر مجاز سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و... در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است ، لذا توصیه می‌گردد هموطنان  از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر ، رانندگان حرفه ای ، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند ، ایمنی سفر و رانندگان حرفه ای و... هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی استفاده کنند.

وی همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: در بخش جابه‌جایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت در بستر وب به مسافرین ارائه می گردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان گفت: در سیستم حمل‌ونقل زمینی، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیت‌هایی دارند و موظف به رعایت قوانین مقررات حمل و نقل هستند.

خادمی اظهار کرد: در مازندران ۲۱۵  شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند و مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکتهای و پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.