شناسهٔ خبر: 156927 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

بهره برداری از ۱۵ پروژه راه و شهرسازی گلستان در دهه فجر ۱۴۰۲

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان افتتاح و بهره برداری از ۱۵ پروژه حوزه راه شهرسازی با اعتباری بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک، مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی در گلستان در حوزه های مختلفی اعم از راهسازی، مسکن و ساختمان و شهرسازی فعالیت های عمده و گسترده ای در دستور کار دارد.

وی افزود: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر نیز این اداره پروژه های مختلفی را با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری خواهد رساند.

ملک ادامه داد: یکی از این پروژه ها بهره برداری و افتتاح هزار و ۷۳۸ واحد مسکونی در سطح استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: این واحدهای مسکونی شامل پروژه های نهضت ملی مسکن، واحدهای بافت فرسوده در محلات هدف بازآفرینی و پروژه های خودمالک شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات مهم این اداره کل در ایام الله دهه فجر، واگذاری زمین رایگان به ۲۱۹ خانواده مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

ملک از اقدامات راه و شهرسازی در بافت تاریخی شهر گرگان خبر داد و گفت: پروژه مرمت و نوسازی پیر تکیه نعلبندان و بهسازی و مرمت سقف مدرسه تاریخی صالحیه نیز از پروژه های حوزه بازآفرینی شهری است که در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: پروژه اصلاح سیستم جمع آوری فاضلاب سایت مسکن مهر کاج در گنبد کاووس نیز در دهه فجر ۱۴۰۲ افتتاح می شود.