شناسهٔ خبر: 156933 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح و آغاز به کار ۱۷۲ پروژه راهداری استان مازندران در دهه فجر

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از بهره برداری و آغاز به کار ۱۷۲پروژه عمرانی این اداره کل با اعتباری بالغ بر ۱۰۶۵میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران، حسن جهانیان اظهار کرد: عملیات اجرایی۱۷۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۶۵ میلیارد تومان در قالب ۱۴۷ پروژه قابل افتتاح با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان  و ۲۵ پروژه آغاز به کار با اعتبار ۲۶۵ میلیارد تومان طی ایام دهه فجر در راه های استان آغاز می‌شود.  

وی خاطر نشان کرد: عملیات بهسازی و آسفالت حدود ۱۵۹کیلومتر از راههای اصلی و فرعی استان، زیر سازی ۸۷ کیلومتر،  آسفالت ۹۰ کیلومتر و روکش آسفالت ۳۴ کیلومتر راههای روستایی ،احداث روشنایی به طول ۳ کیلومتر،احداث بیش از ۳ هزار متر طول پل- دیوار –تور سنگ و ... بخشی از فعالیت های این اداره کل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خصوص پروژه های راهداری این اداره کل عنوان کرد: راه ساخته شده و تحت بهره برداری با گذشت زمان و با توجه به شرایط جوی و طبیعی ، حجم آمد و شد، بار محوری وارده و مشخصات فنی و اجرائی اولیه، به تدریج فرسوده و خرابی هایی در آن پدید می آید.

وی ادامه داد: ضرورت دارد با آغاز بهره برداری از هر راهی عملیات نگهداری نیز بصورت مستمر در تمام مدت بهره برداری به انجام رسد تا ضمن افزایش عمر راه از متلاشی شدن آن جلوگیری شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از استعدادهای نهفته بخش حمل و نقل مجال بروز پیدا کرده و فعالیتهای بی شماری در بخش حمل و نقل جاده ای در استان و امکانات گسترده ای را برای توسعه سایر بخش‌ها در استان به وجود آورده است.