شناسهٔ خبر: 156957 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۰ پروژه راهداری آذربایجان غربی در دهه فجر

04c0e0d4-9953-4243-8313-3e4815fcce88.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۰ پروژه به مناسبت ایام الله مبارک دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: در دهه فجر امسال ۱۱۰ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در سطح استان بهره برداری یا کلنگ زنی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از دغدغه های اصلی شهروندان در سطح استان لکه گیری و روکش آسفالت محور های مواصلاتی است، در قالب پروژه های دهه فجر آسفالت و روکش ۶۱ کیلومتر از محور های مواصلاتی استان به بهره برداری خواهد رسید و ۲۲ پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد.

دست نشان خاطر نشان کرد: همچنین ۳۷ پروژه در حوزه بهسازی راه های روستائی نیز در دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان و به طول ۱۱۱ کیلومتر بهره برداری و کلنگ زنی خواهد شد و همچنین کلنگ زنی ۲ پروژه اداره فنی و نظارت و افتتاح دو پروژه مرکز مدیریت راه ها به منظور افزایش سطح دسترسی به جاده ها و هوشمندسازی سیستم های حمل و نقل جاده ای افتتاح خواهد شد

وی یادآور شد: با توجه به ضرورت حذف نقط حادثه خیز استان، در ایام الله دهه فجر پروژه حذف ۵ نقطه حادثه خیز استان و ۶ پروژه دیگر نیز در راستای ایمن سازی راه ها و حریم افتتاح خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: با توجه به فرسودگی ابنیه فنی و با تلاش راهداران استان در سال جاری ۲۲ پروژه ابنیه فنی استان نیز آماده افتتاح و بهره برداری شده که به تفکیک شامل ۱۷ پروژه افتتاح و ۵ پروژه کلنگ زنی است.