شناسهٔ خبر: 156959 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

طرح نهضت ملی مسکن در تمام شهرهای فارس فعال است

راه شهرسازی فارس - زهره ای مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: طرح نهضت ملی مسکن هم اینک در تمام شهرهای استان آغاز شده و در حال اجرا و فعال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،(فارس)، محمود رضا طالبان، در حاشیه بازدید از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان در شیراز گفت: در استان فارس حدود ۱۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن باید در ۹۵ سایت و ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین ساخته شود که از این تعداد ۱۱۵ هزار واحد در شهرهای شیراز، مرودشت، استهبان، جهرم، کازرون و فسا به دلیل کمبود زمین به شکل چهار طبقه ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: مابقی و ۴۵ هزار واحد دیگر عمدتا به شکل یک طبقه و بعضا ۲ طبقه در حال ساخت است.

طالبان اظهار کرد: در بحث تامین زمین در استان نگرانی نداریم و در استان حدود ۹۲ هزار واحد زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده و بقیه هم مراحل الحاق را طی می کند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس، در خصوص اجرای پروژه شهید دوران کمیل آباد شیراز هم گفت: در این پروژه حدود چهار هزار و ۵۰۰ واحد تامین زمین صورت گرفته و پیمانکار تجهیز کارگاه انجام داده و پروانه ساختمانی نیز در شُرف صدور است.

طالبان افزود: این پروژه می تواند با توجه به شیوه ساخت آن خود را به پروژه هایی که در شهر جدید صدرا تعریف شده و در حال اجرا است، برساند و در موعد مقرر یعنی ۲ سال آتی به متقاضیان واگذار شود.

وی اظهار کرد: هم اینک حدود ۴۸ هزار واحد در مرحله اجرا یا اتمام فنداسیون قرار دارد و برای حدود ۵۶ هزار واحد هم پروانه ساختمانی اخذ شده است.