شناسهٔ خبر: 156994 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۱۰ ماهه سال جاری ثبت شد؛

گیلان، پنجمین استان پرتردد کشور

مجتمع خدماتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری، ورود ۱۷ میلیون و ۴۲۸ هزارو یک دستگاه وسیله نقلیه و خروج۱۷ میلیون و ۹۵۴ هزارو ۴۱ دستگاه وسیله نقلیه از استان گیلان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گیلان)، غلامعلی نیک فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با اشاره به  آمار دریافتی از ۵۲ دستگاه تردد شمار نصب شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری، ۱۷ میلیون و ۴۲۸ هزار و یک دستگاه وسیله نقلیه وارد و ۱۷ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۴۱  دستگاه وسیله نقلیه از استان گیلان خارج شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد۲ درصدی در ورود و ۴ درصدی در خروج از استان هستیم.

این مقام مسئول در ادامه، ضمن مقایسه آمار تردد در مدت مشابه دو سال گذشته، از رشد ۳۶ درصدی در بخش ورود به استان و همچنین ۴۰ درصدی در خروج از استان خبر داد.

نیک‌فهم درباره بیشترین ترددهای جاده‌ای طی ۱۰ماهه سال جاری اظهار داشت: محورهای ورودی آزادراه قزوین – رشت با تعداد۷ میلیون و ۱۷۸ هزار ۳۷۵ دستگاه وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر – چابکسر با ۵ میلیون ۸۳۲ هزارو ۴۴۳ دستگاه وسیله نقلیه، بیشترین تردد را ثبت کرده‌اند.

وی در ادامه بیشترین میزان خروجی را نیز از طریق آزادراه رشت- قزوین با تعداد ۷ میلیون و ۳۷۲ هزارو ۳۰۸ دستگاه وسیله نقلیه عنوان نمود.

گفتنی است طی ده‌ماهه اخیر استان گیلان با متوسط تردد ساعتی با تعداد ۶۴۸ وسیله نقلیه، پنجمین استان پرتردد در کشور است.