شناسهٔ خبر: 157017 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آذربایجان غربی رتبه سوم نوسازی مساکن بافت‌های فرسوده را کسب کرد

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: این استان در روند اجرای طدح نهضت ملی مسکن رتبه سوم کشوری را در نوسازی مساکن بافت‌های فرسوده طرح بازآفرینی شهری به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو اظهار داشت: در نشست تخصصی پایش عملکرد استان‌ها در نهضت ملی مسکن، گزارشی از میزان متقاضیان و اراضی شناسایی شده برای این طرح در سراسر کشور ارائه که طبق آمار اعلامی آذربایجان غربی در زمینه نوسازی مساکن بافت‌های فرسوده طرح بازآفرینی شهری رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

وی بیان کرد: آذربایجان‌غربی با ثبت ۱۱ هزار و ۶۱۲ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی حائز رتبه سوم کشوری در حوزه نوسازی مساکن بافت‌های فرسوده طرح بازآفرینی شهری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: با این آمار آذربایجان‌غربی در برنامه ۲ ساله طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری ۸۶.۵ درصد از برنامه ابلاغی را محقق کرده است.

حمزه‌لو با اشاره به روند جذب سرمایه گذار در پروژه های نهضت ملی مسکن آذربایجان غربی، بیان کرد: روند جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن نیز در این جلسه بررسی شد و مقرر گردید برای سه پروژه در این استان اقدامات لازم انجام شود.

نشست تخصصی پایش عملکرد استان‌ها در نهضت ملی مسکن در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور معاون وزیر در این حوزه و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها با ۹ دستور کار و کارگروه ها آموزشی مربوطه برگزار شد که از آذربایجان غربی به ریاست سید محسن حمزه لو مدیر کل راه و شهرسازی استان، معاونین و برخی روسای ستادی در آن شرکت داشتند.