شناسهٔ خبر: 157036 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره‌برداری از ۷۵۹ کیلومتر راه جدید در هرمزگان همزمان با سفر رئیس جمهوری

افتتاح مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان هرمزگان ۷۵۹ کیلومتر پروژه راهداری و راهسازی که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اجرایی شده، به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس شرفی مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان هرمزگان ۷۵۹ کیلومتر پروژه راهداری و راهسازی که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اجرایی شده، به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان این که رشد و توسعه محورهای مواصلاتی در استان هرمزگان به‌خصوص در مناطق روستایی نتایج قابل‌توجهی به دنبال خواهد داشت، افزود: این نتایج از افزایش تولید محصولات کشاورزی و نیز جابه‌جایی کالا و مسافر تا کاهش مصرف سوخت خودروها و تصادفات را در بر می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای هرمزگان خاطرنشان کرد: در نتیجه احداث و بهره‌برداری از ۲۶۰ کیلومتر راه روستایی و همچنین بازگشایی و بهسازی بیش از ۸۷۷ کیلومتر راه روستایی از ابتدای فعالیت دولت، میزان تولید محصولات کشاورزی و دامی افزایش یافته است.

شرفی با بیان این که از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۹۷۰ کیلومتر از راه‌های استان هرمزگان مورد بازسازی قرار گرفته و آسفالت شده است؛ گفت: در نتیجه این اقدامات بیش از ۷۱ میلیون تن کالا از مبدأ استان هرمزگان جابه‌جا شده است؛ همچنین بیش از هشت میلیون تن کالای اساسی از مبدا استان حمل شده است، در زمینه ترانزیت خارجی نیز بیش از ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا از مبدأ استان هرمزگان به خارج از کشور جابه‌جا شده و بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مسافر نیز از مبدأ استان به دیگر مناطق کشور از طریق شبکه حمل و نقل مسافری جا به جا شده اند.

مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بهبود ایمنی راه‌ها و هوشمندسازی محورهای مواصلاتی اظهار کرد: ۹ نقطه پر تصادف در راه‌های استان حذف و ۵۴ نقطه نیز شناسایی شده که در حال مطالعه و فرآیند حذف و اصلاح هستند، همچنین آموزش‌های ایمنی لازم به شهروندان به‌خصوص دانش‌آموزان ساکن در حاشیه راه‌های استان ارائه شده است، علاوه بر این ۳۴ سامانه هوشمند در جاده‌های استان نصب و راه‌اندازی شده است.

وی از تجهیز راه‌های استان به ۵ باب راهدارخانه جدید و پاسگاه پلیس‌راه خبر داد و گفت: در زمینه ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی در طول مسیر جاده‌های استان هرمزگان تا کنون مجوز احداث بیش از ۱۶ مجتمع خدمات رفاهی صادر شده که عملیات اجرایی احداث آنها آغاز شده است.

بنا بر این گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وی مجموع اقدامات انجام شده توسط این اداره کل را موجب کاهش محسوس مصرف سوخت خودروهای سواری و باری و تسهیل روند حمل‌ونقل محصولات کشاورزی دانست که همین امر موجب بهبود وضعیت معیشتی بسیاری از روستاییان ساکن استان هرمزگان شده است.