شناسهٔ خبر: 15716 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‌های هفته حمل‌ونقل و راهداری كهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

حسن فدايي در آستانه گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری برنامه‌های اجرایی هفته حمل و نقل و راهداری اداره كل راه وشهرسازی كهگیلویه وبویراحمد اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان كهگیلویه وبویراحمد، حسن فدایی مدیر كل  راه وشهرسازی كهگیلویه وبویراحمد گفت: به منظور گرامیداشت این ایام همه ساله از ۲۶ آذر ( روز حمل و نقل تا اول دی روز راهدار) به عنوان هفته حمل و نقل و راهداری نامگذاری شده است.

وی هدف از گرامیداشت این هفته را گامی در جهت ارج نهادن به خدمات توان‌فرسای راهداران و همه دلسوختگان بخش حمل و نقل دانست و افزود: ترویج فرهنگ نگهداری راه ها و شناساندن خدمات زحمتكشان بخش حمل و نقل به مردم كه با تلاش شبانه روزی در گرمای سخت تابستان و سرمای دشوار زمستان مسئولیت نگهداری از سرمایه های ملی را برعهده دارند، بخش دیگری از اهداف برگزاری این برنامه‌ها است.

فدایی ادامه داد: این اداره كل برنامه های ویژه ای را برای گرامیداشت این هفته در دست اجرا داشته كه از آن جمله می توان حضور مدیران و كاركنان بخش های حمل و نقل استان در نماز عبادی سیاسی جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه استان، عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با جانبازان، اهدا خون، بازدید مدیركل از دفاتر نشریات استان، برگزاری نشست مطبوعاتی اشاره كرد.

مدیركل  راه و شهرسازی استان درباره دیگر برنامه‌های این اداره كل اظهار كرد: مانور ماشین آلات راهداری و اعزام اكیپ‌های زمستانی به مناطق برفگیر و گردنه های صعب العبور، تقدیر از راهداران و كه درحین عملیات راهداری آسیب دیدند.

فدایی  گفت: بازدید از راهدارخانه های استان، ارسال پیام تبریك از طریق پیام كوتاه، حضور مدیران بخش حمل و نقل استان در برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی، برگزاری نمایشگاه عكس در محیط اداره كل و برگزاری مسابقات فرهنگی از طریق رادیو، تلویزیون و نشریات استان با طرح سئوالات مرتبط با هفته راهداری و حمل و نقل به منظور آشنا سازی مردم با خدمات این بخش از دیگر برنامه های اجرایی این اداره كل در این هفته است.

در اولین روز از این هفته كه همزمان با روز پنج شنبه ( ۲۶ آذر ) آغاز شد رئیس بنیاد شهید شهرستان بویراحمد، مدیركل، معاونان، روسای شهرستان  و راهداران  این اداره كل با حضور در گلزار شهدای شهر یاسوج حضور یافتند و با اهدای گل و نثار فاتحه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام كردند.

در ادامه رئیس بنیاد شهید شهرستان بویراحمد با اشاره به شهامت و شجاعت وصف ناپذیر رزمندگان اسلام افزود: ایثارگری‌ها و از جان گذشتگی‌های شهدا به اندازه‌ای است که هرگز نمی‌توان آن را به تصویر کشید.

سید محمد ذاکریان زاده در ادامه جامعه كنونی را نیازمند الگوگیری از زندگی شهیدان دانست و اظهار داشت: حضور نیروهای سخت‌كوش راهداری در سطح محور‌ها با آمادگی كامل به مصایحه حضور ایثارگری در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل است./

نظر شما