شناسهٔ خبر: 157351 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح کنترل و نظارت بیش از۱۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

طرح کنترل و نظارت معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  سیستان و بلوچستان از کنترل و نظارت بر یک هزار و ۵۱۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی طی ۱۰ ماه سال جاری در حوزه تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری اظهار کرد: در ۱۰ ماه سال جاری یک‌هزار و ۵۱۳ دستگاه، ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای اجرای طرح کنترل تردد ناوگان حمل و نقل عمومی در قالب ۱۴۶ مانور مشترک، مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند.

وی افزود: به‌منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوت‌ی های جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل‌نقلیه عمومی توسط این اداره کل و قرار گاه پلیس راه استان به‌صورت مستمر در حال اجرا است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح‌کرد: در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستور کار قرار دارد.

باقری در خاتمه خاطر نشان کرد: نتایج حاصل از کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱،۱۲ و ۱۴ استانی ارجاع داده‌می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رأی لازم صادر شود.