شناسهٔ خبر: 157392 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشستی به ریاست استاندار؛

آخرین وضعیت پروژه‌های ساخت مسکن در استان خوزستان بررسی شد

ببینید| جلسه شورای مسکن استان خوزستان به ریاست استاندار آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های ساخت مسکن در نشست شورای مسکن استان خوزستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)؛ نشست شورای مسکن استان به ریاست علی‌اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان و با حضور کلیه اعضا در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در ابتدای این نشست آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های ساخت مسکن در استان را تشریح کرد.

بیات‌منش، دبیر جلسه شورای مسکن استان، در این نشست اظهار داشت: تا پایان امسال عملیات اجرایی ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز می‌شود.

وی ادامه‌داد: تاکنون زمین برای ساخت حدود ۱۰۰ هزار واحد در خوزستان تأمین شده است و مراحل دیگر همچون طراحی، تفکیک، مصوبات کمیسیون ماده پنج، کارگروه زیربنایی و الحاق محدوده در حال انجام است؛ که به‌دنبال آن ساخت مسکن و تحویل آنها به مردم انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان افزود: با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور، قرار است بخشی از طرح‌های فاقد متقاضی مسکن مهر را پس از حل موضوعات حقوقی و قضائی به نهضت ملی تبدیل کنیم.

در ادامه استاندار خوزستان بر تسریع در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن و ضرورت تعامل بین دستگاهی جهت رفع موانع اجرایی تأکید کرد.

حسینی محراب اظهار کرد: تأمین مسکن برای مردم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت سیزدهم است و به همین جهت طرح نهضت ملی مسکن با جدیت توسط دولت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی خانه‌های خالی و پرداخت مالیات توسط صاحبان این مساکن، افزود: در این راستا دستگاه‌های خدمات رسان باید به‌صورت مستمر نسبت به پایش مشترکین خود اقدام و از این طریق خانه‌های خالی در استان شناسایی شوند.

استاندار خوزستان به تشکیل یک کمیته برای جمع آوری اطلاعات مساکن خالی در استان تأکید کرد و گفت: ورود این مساکن به چرخه عرضه مسکن، در قیمت اجاره‌بها بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به مشکلات صدور سند برای خانه‌های ساخته شده در اراضی دولتی در برخی از شهرهای استان، گفت: طی سه ماه آینده باید این مشکل برطرف و سند این زمین‌ها به مردم واگذار شود.

حسینی محراب در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: تمام واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالا باید تا پایان سال تکمیل و در مرحله واگذاری قرار گیرند همچنین برای سال آینده طرح‌های جدیدی تعریف شود.

وی بر تأمین به‌موقع زیرساخت های مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در شهر و روستا توسط دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان تأکید کرد و افزود: طرح نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه‌دار شدن کسانی است که نمی‌توانند به هر دلیلی صاحب‌خانه شوند لذا تمام دستگاه‌ها باید به سهم خود اقدامات لازم را انجام دهند.

حسینی محراب با اشاره به ساخت بیش از ۲۸۰ هزار واحد مسکن در خوزستان، گفت: با توجه به آماده‌سازی زمین برای ساخت مسکن در استان، تمامی فرمانداران باید موانع سد راه طرح نهضت ملی مسکن را برطرف کنند.