شناسهٔ خبر: 157416 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با چهارمین روز از دهه فجر؛

مجتمع اداری شهرستان هیرمند به بهره برداری رسید

سیستان مجتمع اداری شهرستان هیرمند با اعتبار بیش از ۲۷۱ میلیارد ریال امروز یکشنبه همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر توسط استاندار سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطااله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در مراسم بهره‌برداری از مجتمع اداری شهرستان هیرمند گفت: این مجتمع اداری در زیربنای ۲ هزار و ۸۲۷ متر مربع و در دو طبقه با ۹۰ اتاق توسط این اداره کل برای استقرار ۶ دستگاه اجرایی شهرستان هیرمند ساخته شده است تا شهروندان گرامی منطقه به خدمات دستگاه‌های اجرایی دسترسی راحت تری داشته باشند.

اکبری افزود: این پروژه که عملیات ساخت آن از سال ۹۱ آغاز شده بود به دلیل عدم تخصیص اعتبار از جمله طرح های نیمه تمام شمال استان بشمار می رفت که به همت دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر با تامین اعتبارات مورد نیاز تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان از ساخت ۲۱ پروژه ساختمان های دولتی و تاسیسات عمومی توسط این اداره کل با زیر بنای بیش از ۳۰ هزار متر مربع خبر داد و گفت: این اداره‌ کل علاوه بر مبحث راهسازی و مسکن ، وظیفه شاخص و عمده دیگری تحت عنوان احداث ساختمان های دولتی و تاسیسات عمومی را بر عهده دارد، که این پروژه‌ها از ۲۰ تا ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

وی افزود: احداث ساختمان فرمانداری شهرستان های هامون، تفتان و گلشن، ساختمان ثبت اسناد و املاک در شهرستان های هیرمند و سیب و سوران، پارک اداری در شهرستان های زهک، سیب و سوران و مهرستان از مهمترین پروژه های ساختمان های دولتی و تاسیسات عمومی در دست اقدام‌ این اداره کل به شمار می‌رود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان همچنین فاز یک مصلای شهرستان نیمروز، مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان های مهرستان و هامون و احداث یک باب کتابخانه در شهرستان خاش را از دیگر پروژه های مهم در دست احداث اداره کل راه و شهرسازی استان ذکر کرد.

اکبری بیان کرد: همزمان با دهه فجر علاوه بر پروژه مذکور سه پروژه عمرانی راه و شهرسازی استان نیز به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۲ طرح دیگر نیز آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: کتابخانه اسماعیل آباد خاش با زیر بنای ۳۲۰ متر مربع و اعتبار بیش از ۵۳ میلیارد ریال، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مهرستان با وسعت ۸۵۰ متر مربع و اعتبار ۵۶ میلیارد ریال و ۱۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن با اعتبار هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در زاهدان دیگر پروژه های قابل افتتاح دهه فجر این اداره کل در دهه فجر امسال محسوب می‌شود.

مجتمع اداری شهرستان هیرمند به بهره برداری رسید