شناسهٔ خبر: 157525 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پنجمین روز دهه فجر؛

نخستین کتابخانه عمومی شهر اسماعیل آباد خاش به بهره برداری رسید

سیستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از بهره برداری از نخستین کتابخانه عمومی شهر اسماعیل آباد خاش همزمان با پنجمین روز دهه فجر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)،مهدی پارسی یکی از اقدامات راه و شهرسازی را افزایش زیرساخت‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: وجود کتابخانه‌ها به عنوان یک بستر علمی و فرهنگی مناسب، همواره در ارتقای سطح آگاهی مردم جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند و علاوه بر اثرات علمی، می‌توانند تاثیر فرهنگی نیز بر جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد: در این راستا نخستین کتابخانه شهر اسماعیل آباد خاش با زیربنای ۳۲۰ متر مربع و با اعتبار بیش از ۵۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: این کتابخانه دارای بخش های مختلف نظیر مخزن، سالن مطالعه، خدمات مبتنی بر وب و بخش نشریات است.

پارسی بیان کرد: هم اینک ۲۱ پروژه ساختمان های دولتی و تاسیسات عمومی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان با زیر بنای بیش از ۳۰ هزار متر مربع و متوسط پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۶ درصد در حال ساخت است.

گفتنی است این مراسم با حضور امام جمعه، فرماندار خاش و جمعی از مسئولان برگزار شد.

نخستین کتابخانه عمومی شهر اسماعیل آباد خاش به بهره برداری رسید