شناسهٔ خبر: 157554 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خبر خوش مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به شهروندان فاقد مسکن؛

ابلاغ کاهش اقساط وام دو سال اول نهضت ملی مسکن/ ابلاغ کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از ۲۳ به ۱۸ درصد

خبر خوش مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر کاهش اقساط وام دو سال اول نهضت ملی مسکن و کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از ۲۳ به ۱۸ درصد ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌شمالی)، سیدعلی میرکریمی اظهار کرد: با پیگیری‌هایی مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها و بالا بودن نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن و همچنین بالا بودن مبلغ اقساط وام نهضت ملی مسکن در ابتدای دوره بازپرداخت، مبلغ اقساط طرح نهضت ملی مسکن به پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در دو سال ابتدایی بازپرداخت این وام کاهش یافت که به استان‌ها ابلاغ شد.

وی در ادامه تصریح‌کرد: بعد از دو سال هم اقساط وام به‌صورت پلکانی دریافت خواهد شد. 

میرکریمی اظهار کرد: در آخرین جلسه‌ای که مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در خصوص گزارش نهضت ملی مسکن با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی داشتند کاهش نرخ سود تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از سوی مدیران کل مطرح شد که نرخ سود تسهیلات قبلاً ۲۳ درصد بود که به ۱۸ درصد کاهش یافت و این طرح نیز به استان‌ها جهت اجرا ابلاغ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی عنوان کرد: تاکنون بیش از ۷۹ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۳۵ هزار متقاضی واجد شرایط اعلام شدند و بیش از ۲۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب مسکن شهری و روستایی در استان در حال اجراست.