شناسهٔ خبر: 15763 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت؛

اختصاص ۲۰۰۰ ميليارد ریال برای حمايت از مسكن مهر/ انجام نظارت‌های عالیه بر ساخت و سازهای مسكن مهر

مسكن مهر هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده ۱۸ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسكن مصوب ۱۳۸۷، مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال در اعتبارات سال ۹۴ برای حمایت از مسكن مهر تصویب كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۴/۹/۱۸ به پیشنهاد مورخ ۱۳۹۴/۵/۱۷ وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده ۱۸ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسكن مصوب ۱۳۸۷ تصویب كرد كه ۲۰۰۰  میلیارد ریال از اعتبارات موضوع ردیف شماره ۸-۵۲۰۰۰۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۴ كل كشور با عنوان تخفیف عوارض پروانه، حمایت‌های مالی، تراكم و ایجاد تأسیسات عمومی مسكن مهر اختصاص یابد.

این اعتبار در دو ردیف هزینه خواهد شد كه ردیف نخست شامل تخفیف عوارض پروانه تراكم ساخت، مكان یابی و طراحی وخدمات مهندسی، بیمه كیفیت، حمایت‌های مالی، آماده سازی و تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی، مساجد، ترویج مقررات ملی ساختمان و نظارت عالیه بر ساخت و سازهای مسكن مهر است.

در این ردیف هدف كمی ۲۲۰ هزار واحد مسكونی با سرانه هر واحد ۸ میلیون ریال تعیین شده است كه در اعتبارات سال ۱۳۹۴ به ۱۷۵۷ میلیارد ریال می‌رسد.

این ردیف در راستای تحقق اهداف ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسكن و همچنین تا ۲۰ درصد هزینه‌های مربوط به احداث مساجد هر یك به میانگین ۳۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده است و همچنین در راستای تحقق اهداف ماده ۴۸ آیین‌نامه اجرایی قانون یاد شده و ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان منظور شده است.

بنابر این گزارش ردیف دوم این مصوبه شامل خدمات بهره‌وری و ارزیابی عملكرد ستاد تأمین مسكن با اعتبار ۲۴۳ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۴ است كه این ردیف بر اساس ضوابط مورد تأیید وزیر راه و شهرسازی برای عملكرد حوزه ستادی و ادارات كل وزارت راه وشهرسازی در سال ۱۳۹۴ اعمال می‌شود.

یادآور می‌شود سازمان‌ها و شركت‌های وابسته به وزارت راه وشهرسازی از محل منابع خود و به نسبت میزان مشاركتشان در مسكن مهر با نظر وزیر راه و شهرسازی مجاز به پرداخت هستند./

نظر شما