شناسهٔ خبر: 157788 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

واگذاری زمین رایگان به بیش از ۲۸۰۰ خانواده مشمول جوانی جمعیت در استان اصفهان

قاری اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تا کنون زمین رایگان به بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ خانواده مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و چهار فرزند زیر ۲۰ سال واگذار شده است.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان در حاشیه مراسم واگذاری زمین رایگان به مشمولین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان اظهار کرد: به مناسبت ایام الله دهه فجر لغایت میلاد با سعادت امام زمان (عج) تحت عنوان پویش خانواده مهدوی، برنامه ریزی لازم بعمل آمد تا در آستانه عید مبعث، طی مراسمی، واگذاری زمین به مشمولین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام شود.  

وی افزود: در این مراسم براساس اراضی تامین شده زمین رایگان به خانوارهای مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و چهار فرزند زیر ۲۰ سال (بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲) واگذار شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت براساس قانون امکان تحویل واحد وجود دارد لذا در شهر جدید بهارستان با توجه به اینکه این متقاضیان ثبت نام اصفهان را دارند شامل این بخش می شوند و براین اساس به هر ۲ خانواده یک پلاک زمین تخصیص داده می‌شود.  

وی افزود: در مراسمی که امروز همزمان با هفتمین روز از دهه فجر ۱۴۰۲ برگزار شد در شهر جدید بهارستان به ۴۶۴ خانواده به شیوه‌ای که گفته شد زمین اختصاص یافت علاوه بر این قرارداد واگذاری حدود ۳۷۷ پلاک زمین در ۹ شهر دیگر و ۵۹ پلاک زمین در شهر جدید فولادشهر به مشمولین تحویل داده شد.  

قاری قرآن با بیان اینکه در پویش مهدوی در مجموع زمین رایگان به ۹۰۰ خانوار مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و چهار فرزند زیر ۲۰ سال واگذار شد، گفت: تا کنون جمعاً برای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ خانواده تامین زمین و تحویل شده است.  

وی افزود: در استان اصفهان بیش از ۱۲ هزار نفر برای این طرح ثبت نام کردند و همچنان ثبت نام ادامه دارد که می بایست متناسب با حائزین شرایط تامین زمین شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در شهرهای استان اصفهان که تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن انجام می‌دهیم، توسعه ای را برای بحث جوانی جمعیت در نظر می گیریم تا به محض ثبت نام و حائز شرایط شدن متقاضیان زمین به آنان تحویل داده شود.   

قاری‌قرآن در خصوص طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد: مطابق با ثبت نام‌های بعمل آمده، بیش از ۴۵۲ هزار نفر، متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در سطح شهرهای استان اصفهان بودند که پس از پالایش و بررسی‌های لازم افزون بر ۱۵۴ هزار متقاضی، حائز شرایط فعال شناخته شدند.  

وی گفت: در حال حاضر زمین برای بالغ بر ۱۱۰ هزار واحد تامین شده است و برای حدود ۳۰ الی ۴۰ هزار واحد دیگر کمبود زمین داریم که در این رابطه علاوه بر اینکه مطالعه شهر چهارم در حال انجام است از طریق توسعه برخی نقاط نیز در نظر داریم که به لطف خدا تا پایان امسال مبحث تامین زمین بصورت نهایی تعیین تکلیف شود.