شناسهٔ خبر: 157912 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۰۰ هزار قطعه زمین در طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی تامین شده است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: افزون بر ۱۰۰ هزار قطعه زمین تاکنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تامین و آماده‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌رضوی)، وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی در آیین آغاز عملیات اجرایی سایت ۲۴۰ هکتاری نهضت ملی مسکن گناباد با بیان اینکه افزون بر ۱۰۰ هزار قطعه زمین تاکنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تامین و آماده‌سازی شده است، گفت: اکنون ۱۴۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف، از اخذ پروانه تا پی‌ریزی (فوندانسیون) و مرحله تحویل به متقاضیان در حال اجرا است.

وی ادامه‌داد: تاکنون بیش از سه‌هزار هکتار قرارداد آماده سازی زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی منعقد شده و این استان از نظر تأمین و آماده سازی زمین رتبه نخست را در بین استان‌های کشور طی سال جاری به خود اختصاص داده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی گفت: از مجموع چهار میلیون مسکن که در راستای طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم در سطح کشور احداث می‌شود، ۳۹۱ هزار واحد آن مربوط به خراسان‌رضوی است.

داعی تصریح‌کرد: ۱۹۵ هزار واحد از مجموع واحدهای نهضت ملی مسکن در استان خراسان‌رضوی به‌صورت حمایتی است و زمین و تسهیلات آن توسط دولت تأمین می‌شود، ۵۶ هزار واحد بازآفرینی، ۷۵ هزار واحد خود مالک و بقیه در سایر بخش‌ها  از جمله مناطق روستایی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی هم در این مراسم گفت: در سایه انسجام و همدلی بین مسؤولان و دست اندرکاران شاهد اقدامات قابل توجه و توسعه کمی و کیفی در اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان گناباد هستیم.

جواد خدایی با اشاره به بالا بودن میزان مهاجرت از گناباد به سایر نقاط استان خراسان‌رضوی و کشور طی سنوات گذشته، تصریح‌کرد: با توسعه فعالیتهای نهضت ملی مسکن شاهد کم رنگ شدن مهاجرت از این شهرستان خواهیم بود.

فرماندار گناباد هم گفت: از مجموع افزون بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان، ۱۰ هزار و ۲۸۶ نفر دارای شرایط شناخته شده و بیش از ۶ هزار نفر تاکنون تایید نهایی شده‌اند.

رضا نصیری افزود: در سایت ۲۴۰ هکتاری نهضت ملی مسکن که عملیات اجرایی آن آغاز شد، چهار هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین احداث می‌شود و ۸۰۰ قطعه زمین آن مربوط به طرح جوانی جمعیت است که به‌صورت رایگان به متقاضیان دارای شرایط واگذر می‌شود.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی یک‌هزار و ۱۸۸ واحد نهضت ملی مسکن که چندی قبل در قالب قرعه کشی به متقاضیان واگذار شد، در این سایت ۲۴۰ هکتاری آغاز می‌شود و متقاضیان به‌مدت یک هفته فرصت دارند که نسبت به اخذ پروانه و بعد از آن در مدت ۱۰ روز فوندانسیون (پی‌ریزی) احداث واحدهای خود را آغاز کنند.

وی تأمین مسکن را یکی از معضلات مهم مردم گناباد برشمرد و تصریح‌کرد: طرح نهضت ملی مسکن در گناباد در اولویت قرار دارد و از همه ظرفیت‌های موجود برای اجرای مؤثر آن استفاده می‌شود.

مجتمع فرهنگی و ورزشی و مذهبی علمدار گناباد نیز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی به بهره برداری رسید.

این مجتمع در زمینی به وسعت ۶۰۰ متر مربع و با صرف هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال و با مشارکت مردم و خیران احداث شده‌است. مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.