شناسهٔ خبر: 157928 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح و کلنگ زنی ۸ طرح راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب

رحیم فر رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد از افتتاح و کلنگ زنی ۸ طرح مهم عمرانی همزمان با دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد)، علی‌اصغر رحیم فر رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان گفت: همزمان با ایام دهه فجر، مدرسه ۹ کلاسه شهید عزت الله حبیب پور مهربان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری ایران، مجتمع پزشکان و محوطه سازی بیمارستان باشت با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال و همچنین راه اصلی تقاطع شهرک صنعتی چهاربیشه- امام زاده جعفر بابا کلان- چرام قطعه یک به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن یکی از راهکارهای دولت سیزدهم برای خانه‌دار شدن مستاجران و اقشار ضعیف بود که با پیگیری‌های مسؤولان اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، اجرای طرح شتاب گرفته و اقدامات مؤثری برای تأمین زمین و ساخت آن انجام شده‌است. ادامه‌داد: به‌منظور اجرای هر چه سریع‌تر و بهتر این طرح مهم ملی همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد کلنگ زنی ۲۲۲۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن با اعتبار ۲۳۰۰ میلیارد تومان بودیم.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین واگذاری ۲۵۸ قطعه زمین به ۵۵۴ خانوار در طرح اقشار ضعیف و واگذاری ۲۴ قطعه زمین به ۴۸ خانوار طرح دو معلول را از دیگر طرح‌های دهه فجر این استان عنوان کرد.

رحیم فر افزود: همچنین در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دار شدن اقشار مختلف، برای اولین بار در دولت سیزدهم ۱۳ قطعه زمین به ۲۶ خانوار در قالب طرح محرومین در این استان به متقاضیان واگذار شد.