شناسهٔ خبر: 157970 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

معرفی حدود ۴ هزار واحد به بانک برای دریافت تسهیلات نوسازی

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از اجرای بسته های تشویقی نوسازی در ۲۴ شهر استان خبر داد و گفت: در استان گلستان طی دولت سیزدهم حدود چهار هزار واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: بسته تشویقی کالبدی به‌منظور نوسازی بافت‌های فرسوده مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری با حمایت‌های لازم از ساکنان، سازندگان، انبوه‌سازان در ۱۹ بند به‌تمامی استان‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: ضوابط تشویقی انواع مشوق‌های پیش بینی شده در مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری در چهار گروه ابلاغ شده‌است.

ملک از اجرای بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی در ۲۴ شهر گلستان خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم حدود چهار هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه‌داد: استان گلستان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده، ناکارآمد و تاریخی دارد و این استان در دولت سیزدهم تعهد واگذاری ۱۱ هزار تسهیلات نوسازی برای واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری را دارد.

وی در انتها تصریح‌کرد: امید است با ارائه این بسته‌های تشویقی، انبوه سازان و سازندگان در اسرع وقت نسبت به مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی داخل بافت فرسوده و ناکارآمد استان اقدام کرده تا این واحدها در برابر مخاطرات طبیعی مقاوم شوند.