شناسهٔ خبر: 158103 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در میانه؛

۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال طرح جاده‌ای در میانه بهره برداری شد

میانه مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت : ۱۳ طرح حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در هفتمین روز از دهه فجر با حضور استاندار آذربایجان شرقی در شهرستان میانه به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: اعتبار طرح‌ها مورد بهره برداری از محل مصوبات سفرهای دور اول و دوم رئیس جمهور به استان تأمین اعتبار شده بود.

وی ادامه‌داد: رفع نقاط حادثه‌خیز با ۵۰ میلیارد ریال، تعمیر ابنیه فنی با همین میزان اعتبار و تعویض و تجهیز هواکش و روشنایی تونل قافلانکوه به طول یک کیلومتر با ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه کرد از جمله طرح‌های افتتاحی امروز در شهرستان میانه با حضور نماینده عالی دولت در استان بود.

علیزاده افزود: امروز همچنین طرح احداث و آسفالت ریزی جاده میانه - فیروز آباد به طول ۱۶ کیلومتر با ۴۸۰ میلیارد ریال هزینه کرد و بهسازی راه میانه به تبریز و تهران با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد.

همچنین در این مراسم استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: بهره برداری از این طرح‌ها مسیر توسعه استان را هموار می‌کند.

مالک رحمتی تأکید کرد: افتتاح طرح‌های احداث، بهسازی و آسفالت راه‌ها، شرط لازم است، اما ارتقای سطح ایمنی و فراهم کردن امکانات خدماتی در حاشیه جاده‌ها را نیز باید در نظر بگیریم که مردم راحت سفر کنند.

وی اضافه‌کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان را باید در اولویت قرار دهیم که کارهای خوبی آغاز شده‌است، ولی کفایت نمی‌کند.