شناسهٔ خبر: 158259 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

پرداخت ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن توسط بانک مسکن

راه و شهرسازی گلستان - مهدی ملک رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان، بانک مسکن تا کنون بیش از ۱۶ میلیارد ریال تسهیلات به پروژه های نهضت ملی مسکن پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت مردمی در حوزه مسکن و ساختمان، اجرای طرح نهضت ملی مسکن بوده که در آن ۲۷ بانک و مؤسسات اعتباری غیر بانکی باید ۲۰ درصد منابع داخلی خود را به این بخش اختصاص دهند.

وی افزود: بانک مسکن به‌عنوان یکی از دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی همکاری خوبی با متقاضیان نهضت ملی مسکن داشته است.

ملک ادامه‌داد: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون، در سطح استان ۶۰۰ پروژه، هفت هزار و ۵۸۷ واحد، در قالب پروژه‌های مستقیم و انبوه‌ساز، گروه ساخت، خود مالک و مسکن مهر تبدیلی به بانک مسکن معرفی شده که از این تعداد ۵۰۴ پروژه منجر به انعقاد قرارداد شده‌است.

وی افزود: این بانک تاکنون مجموعاً ۱۶ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در گلستان پرداخت کرده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح‌کرد: این اعتبار منجر به انعقاد قرارداد چهار هزار و ۳۸۸ واحد شد.

ملک گفت: از مجموع اعتبارات پرداختی، ۹ هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال آن متعلق به پروژه‌های خودمالک است.

وی در انتها اظهار کرد: در حال حاضر میزان تسهیلات ساخت در طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان ۵۵۰ میلیون تومان بوده که با نرخ ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.