شناسهٔ خبر: 158290 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

تقدیر از معاون اقتصادی سفارت ژاپن در ایران

ببینید | تقدیر از معاون اقتصادی سفارت ژاپن در ساختمان دادمان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، دبیر کمیته ملی اسکان بشر و برخی از مدیران شرکت ها و سازمان های تابعه وزارتخانه از معاون اقتصادی سفارت ژاپن در ایران به پاس همکاری سه ساله در پروژه های مشترک مرتبط با اسکان بشر در ایران، تقدیر و تشکر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۴ بهمن با حضور محمدعلی زهره‌ای معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، آرمان خورسند دبیر کمیته ملی اسکان بشر، هیروکی نیشی معاون اقتصادی سفارت ژاپن و برخی از نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارتخانه که با کشور ژاپن در زمینه های مختلف از جمله پروژه بهتاب یک و بهتاب ۲ همکاری داشتند از نماینده ژاپن در ایران، تقدیر و تشکر شد.

محمدعلی زهره‌ای معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در این نشست بر تقویت و توسعه همکاری‌های اقتصادی در زمینه‌های تحت مسئولیت این وزارتخانه با سایر کشورها تاکید کرد و گفت: همکاری با کشور ژاپن مورد علاقه ماست و تجربیات مناسبی در این مدت همکاری در پروژه‌های بهتاب در مقاوم سازی بیمارستان‌ها به دست آمد.

در ادامه آرمان خورسند دبیر کمیته ملی اسکان بشر نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: دوران خدمت هیروکی نیشی در سفارت ژاپن دستاوردهای خوبی برای کمیته ملی اسکان بشر به همراه داشت. مهمترین پروژه‌ای که در این دوره انجام شد پروژه بهتاب ۲ بود که موفق شدیم با همکاری همکاران سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در زمینه مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها به سرانجام برسانیم.

خورسند ادامه داد: دستاورد پروژه بهتاب منجر به مقاوم سازی بیمارستان ساری و در کنار آن تولید دانش شد و به دنبال آن دستورالعملی تدوین شد که به یادگار از این همکاری باقی خواهد ماند و ملاک مقاوم‌سازی ساخت بیمارستان‌های جدید خواهد شد.

وی توضیح داد: در زلزله خوی، ژاپن کمک‌های مهمی کرد و حمایت‌های مالی ژاپن در کنار توسعه و تقویت همکاری دو کشور زمینه‌ساز همکاری‌های مناسب آتی خواهد بود.

خورسند گفت: در مدت زمان همکاری در کمیته ملی اسکان بشر، فصل تاریخی از روابط دو کشور رقم خورد که امیدواریم این همکاری‌ها با آن کشور تداوم داشته باشد.

در پایان نیز هیروکی نیشی با یادآوری اینکه در دوران پاندمی کرونا وارد ایران شد از تلاش‌های  دو کشور در تقویت همکاری‌های مشترک تشکر کرد.