شناسهٔ خبر: 158325 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

تردد بیش از ۷۰۰ هزار مسافر ازطریق پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان 

جابه جایی مسافر سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از تردد بیش از ۷۰۰ هزار مسافر ازطریق پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه ‌شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۷۴۴ هزار و ۵۳۰ نفر مسافر از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه درشمال سیستان و بلوچستان تردد کردند که این میزان افزایش ۴۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۷۴۴ هزارو ۵۳۰ تردد مسافری ثبت شده طی این مدت، ۳۸۴ هزار و۷۹۴ نفر از پایانه مرزی میرجاوه و ۳۵۹ هزار و ۷۳۶ نفر نیز ازطریق پایانه مرزی میلک تردد انجام دادند. 

وی با اشاره به اهمیت پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان در جابه جایی مسافر افزود: یکی از زیرشاخه‌های اصلی مزیت تردد مسافر در سیستان و بلوچستان، همسایگی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان است که با رویکرد افزایش توسعه پایانه های مرزی توسط این اداره کل در سال‌های اخیر شاهد فرایند روبه رشدی هستیم.

کرد در پایان یادآور شد: افزایش ساعات کاری پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه به صورت ۲۴ ساعت جهت تسهیل در تردد ناوگان و مسافر در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که با این افزایش ساعت در آینده شاهد افزایش چشمگیر تردد ناوگان و مسافر با کشورهای پاکستان و افغانستان از طریق پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک خواهیم بود.