شناسهٔ خبر: 158408 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد؛

موافقت با افزایش ارتفاع پیلوت در ساختمان‌های بجنورد

کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد در خراسان شمالی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد با افزایش ارتفاع پیلوت در ساختمان های شهر بجنورد موافقت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، روزبه دادجو تصریح کرد: جلسه کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد با بررسی ۱۳ پرونده در محل سالن جلسات استانداری و به ریاست رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران عضو کمیسیون برگزار شد.

وی افزود: در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد تعداد ۱۳ پرونده مطرح شد که از مهمترین پرونده می توان به افزایش ارتفاع پیلوت در ساختمان های شهر بجنورد اشاره کرد که مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

دادجو اضافه کرد: با توجه به تقاضای شهروندان به منظور ارتقای کیفیت فضاهای عمومی واحدهای مسکونی، در این جلسه با افزایش ارتفاع پیلوت تا ۲/۶۰ متر موافقت گردید.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین با افزایش ارتفاع نیم طبقه تجاری به میزان ۲/۴۰ متر موافقت گردید و همچنین در احداث بنا بصورت بیوتات؛ احداث زیر زمین بلامانع می باشد.(منظور از بیوتات احداث بنای فرعی مستقل از بنای اصلی در حاشیه گذر می باشد).

وی اضافه کرد: مصوبات کمیسیون ماده پنج پس از ۲۱ روز کاری پس از ابلاغ اولیه و تأیید شورای عالی شهرسازی قابلیت اجرا دارند.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان افزود: هم استانی های گرامی می توانند جهت اطلاع از آخرین مصوبات کمیسیون ماده پنج به وب سایت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به نشانی nkh.mrud.ir مراجعه فرمایند.