شناسهٔ خبر: 158616 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بیست و پنجمین جلسه شورای مسکن گلستان مطرح شد؛

آغاز عملیات اجرایی پروژه های مسکن برای اقشار مختلف در گلستان

راه و شهرسازی گلستان در بیست و پنجمین جلسه شورای مسکن استان که همزمان با چهاردهمین جلسه شورای‌عالی مسکن کشور برگزار شد، مقرر گردید در روزهای آتی عملیات اجرایی پروژه های مسکن برای اقشار مختلف استان اعم از دانشگاهیان و نیروهای مسلح آغاز شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، صبح شنبه ۲۸ بهمن ماه، چهاردهمین جلسه شورای‌عالی مسکن کشور با حضور دکتر رئیسی، رئیس جمهور، هیئت دولت سیزدهم، استانداران و مدیران کل راه و شهرسازی استان ها و مدیران بانک های عامل به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 این جلسه با دستور کار ارائه گزارش از پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن و گزارشی از عملکرد تامین خدمات زیربنایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان ها توسط وزارت نیرو برگزار گردید و همچنین وزرات امور اقتصادی و دارایی مکلف به ارائه گزارشی از پرداخت تسهیلات مسکن توسط شبکه بانکی کشور شد.

همزمان با جلسه شورای‌عالی مسکن کشور، بیست و پنجمین جلسه شورای مسکن استان برگزار و در این جلسه گزارشی از روند احداث مسکن و کنترل بازار املاک و مستغلات، آماده سازی و اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی در طرح نهضت ملی مسکن ارائه شد.

مهدی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در این جلسه گفت: در راستای تفاهم نامه منعقده فی مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم، عملیات اجرایی ۸۰۷ واحد مسکونی در سه شهر گرگان، گنبد کاووس و بندرگز برای نخبگان دانشگاهی، اعضای هیات علمی، کارکنان و ساخت خوابگاه های متاهلی آغاز شد.

وی افزود: همچنین بر اساس اقدام مشترک اداره کل راه و شهرسازی با سایر دستگاه های اجرایی در اعیاد شعبانیه پیش رو، عملیات اجرایی واحدهای مسکونی برای اقشار مختلف آغاز می شود.

ملک با بیان اینکه استان گلستان بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی تعهد ساخت تعداد ۹۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی را دارد، گفت: در گلستان تا کنون ۵۲ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان در حال ساخت است که با توجه به این اقدام، بیش از ۹۵ درصد تعهد ما در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اجرایی گردید.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از روند رو به رشد نوسازی مسکن در گلستان خبر داد و گفت: با توجه به ابلاغ بسته های تشویقی ۱۹ بندی، نوسازی مسکن در گلستان رشد داشته که برای تحقق تعهد ما در سالجاری باید هزار و ۸۰۰ پروانه نوسازی توسط شهرداری های استان صادر شود.

علی محمد زنگانه، استاندار گلستان نیز در بیست و پنجمین جلسه شورای مسکن استان از ضرورت نظارت بیشتر بر بازار مسکن و ایجاد آرامش در این حوزه سخن گفت و افزود: در راستای تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان، بنگاه های مشاور املاک فاقد پروانه و دارای پروانه منقضی، طی مدت ۱۰ روز آینده اعمال قانون شوند.

وی افزود: همچنین دستگاه های ذیربط همکاری های لازم را با دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان برای شناسایی خانه های خالی داشته باشند.

بررسی عملکرد بانک های استان در خصوص پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از دیگر دستور کارهای این جلسه بود که استاندار گلستان با تاکید بر تسریع در واگذاری تسهیلات توسط بانک ها گفت: برای پیشبرد هرچه بهتر پروژه های مسکن، بانک های استان نسبت به واگذاری تسهیلات برای پروژه های خودمالک اهتمام ویژه داشته باشند.

 زنگانه ادامه داد:  این اساس مقرر شد،  بانک های استان تا پایان سال چهار هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات خودمالکی به متقاضیان پرداخت کنند.

سید مهدی مهیایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیز در  این جلسه از افزایش سهمیه مسکن روستایی در استان خبر داد و گفت: با توجه به حضور حدود نیمی از جمعیت گلستان در روستاها، میزان سهمیه مسکن روستایی استان با پیگیری های استاندار گلستان افزایش یافت.

گفتنی است در حاشیه شورای مسکن استان گلستان تفاهم نامه سه جانبه فی مابین اداره کل راه و شهرسازی، دانشگاه آزاد اسلامی استان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان بمنظور احداث مسکن برای کارکنان، اعضای هیئت علمی و خوابگاه متاهلی دانشگاهیان گلستان تبادل شد.