شناسهٔ خبر: 158652 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حضور وبیناری مسئولان استان البرز در چهاردهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور

البرز روز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ جلسه ویدئو کنفرانسی شورای عالی مسکن به ریاست رئیس محترم جمهور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ روز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ جلسه ویدئو کنفرانسی شورای‌عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور برگزار شد.

مجتبی عبداللهی استاندار البرز در جلسه ویدئو کنفرانسی شورای عالی مسکن که همزمان با این کلنگ‌زنی برگزار شد، بیان کرد: امروز در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم در خصوص تأمین مسکن برای فعالان عرصه علم در کشور، در دو دانشگاه علامه و هنر استان البرز اقدام بزرگی شکل گرفت.

استاندار البرز افزود: عملیات اجرایی ساخت این واحدها با برگزاری جلسات و کارگروه‌های تخصصی در کمترین زمان ممکن آغاز خواهد شد.
عبداللهی تصریح کرد: از سایر دانشگاه‌های استان نیز دعوت می‌شود که در صورت امکان نسبت به پیش‌بینی اراضی مناسب جهت ساخت واحد مسکونی اقدام کنند.

محمدرضا صابری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانسی شورای عالی مسکن گفت: در راستای اجرای تفاهم‌نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در مراسم کلنگ‌زنی که همزمان با جلسه شورای عالی مسکن کشور برگزار شد، کلنگ‌زنی عملیات اجرایی ۵۹ هزار و ۵۰۰  واحد مسکونی شامل مسکن نخبگان، اعضای هیأت علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متأهلی دانشگاه‌ها در سطح کشور و به دستور ریاست محترم جمهور آغاز شد.

وی بیان کرد: سهم استان البرز از این تعداد ۲۲۸۰ واحد مسکونی می‌باشد که طبق تفاهم‌نامه‌های جداگانه با دانشگاه هنر و دانشگاه علامه طباطبائی، این مساکن با هدف رفع نیازهای مسکن قشر فرهیخته دانشگاهی در اراضی این دو دانشگاه ساخته خواهد شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان البرز همچنین تصریح کرد: طبق تقاهمنامه‌های منعقد شده مقرر شده است ۱۵۶۵ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۱۰.۳ هکتار از دانشگاه علامه طباطبائی و همچنین ۷۱۵ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۸.۱ هکتار از دانشگاه هنر کرج ساخته شود.