شناسهٔ خبر: 158675 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سال گذشته تاکنون صورت گرفت:

اختصاص ۱۰۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر هدف بازآفرینی شهری زاهدان

سهیلا رضایی رییس ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی سیستان وبلوچستان گفت: ۹۴۷ تن قیر رایگان از سال گذشته تاکنون به شهرداری زاهدان به‌منظور آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری این شهر اختصاص یافت

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان، سهیلا رضایی افزود: یکی از مشکلات بافت‌های فرسوده، وجود معابر خاکی و به تبع آن ایجاد شرایط نامطلوب برای زندگی مردم آن مناطق است لذا در جهت توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم و رسیدن به استانداردهای مطلوب اقدامات ویژه ای در این خصوص به عمل آمده است.

وی ادامه داد: با تخصیص انجام شده ۷۰۰هزار متر مربع از معابر اصلی و پر تردد محلات سکونتگاه غیر رسمی و بافت فرسوده زاهدان از سوی شهرداری آسفالت شده است و همچنان این روند ادامه دارد.

رئیس ستاد بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: این تخصیص در راستای بالابردن شاخص‌های توسعه کالبدی در این محلات و ارتقای سطح زندگی ساکنان محله‌های مورد هدف بازآفرینی شهری برنامه‌ریزی شده و شهرداری‌ها موظفند سهمیه قیر را صرف معابر خاکی کنند.

رضایی با بیان اینکه طرح ستاد بازآفرینی شهری یکی از ماموریت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی است که برای نوسازی بافت‌های فرسوده بویژه سکونتگاه‌های غیررسمی جزو مناطق آسیب‌پذیری که به لحاظ اجتماعی و فرهنگی سبب بروز مشکلات متعدد در آن بافت‌ها شده است، همه ساله اجرایی می‌شود، تصریح کرد: این اداره کل علاوه‌بر تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌های استان طرح عمرانی مختلفی نظیر ساخت مدارس و مراکز بهداشتی را در نقاط حاشیه شهرها در دست اقدام دارد.

گفتنی است در حال حاضر ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان های حوزه نفوذ اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان در گستره ۲ هزار و ۷۷۸ هکتار در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی ساکن هستند.

سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت زیاد دارای دو اداره کل راه و شهرسازی شمال و جنوب است.