شناسهٔ خبر: 158712 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حذف یک نقطه پرحادثه در محور فیروزه - خوشاب

اداره نگهداری ابنیه راهها خراسان رضوی رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از اتمام عملیات حذف یک نقطه پرحادثه در محور فیروزه - خوشاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، مصطفی امیری رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌ها طی گفتگویی اظهار کرد: با توجه به وجود تپه ماهواره‌ای متعدد در محور فیروزه - خوشاب واقع در شهرستان فیروزه و تصادفات متعدد در نقاط مذکور، حذف نقاط فاقد دید در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت.

وی افزود: با تأمین و ابلاغ اعتبار، قرارداد حذف دو نقطه منعقد شد که با احداث پل باکسی و انجام عملیات خاکی طرفین و اجرای آسفالت نسبت به افزایش دید و جلوگیری از تصادفات و حوادث اقدام شود.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌ها افزود: در همین راستا با اجرای پل سه رشته باکس ۲ متری و انجام عملیات خاکی و آسفالت و اجرای حفاظ بتنی، یک نقطه از نقاط پر حادثه محور رفع گردید که در روز شنبه مورخ ۲۸ بهمن ماه مورد بهره برداری قرار گرفت.

امیری خاطر نشان کرد: اعتبار هزینه شده بابت رفع نقطه مذکور معادل ۳۰ میلیارد ریال بوده است و همچنین اجرای عملیات حذف نقطه دوم در محدوده قره باغ نیز با اجرای راه انحرافی و هدایت ترافیک به‌زودی آغاز خواهد شد.

وی مهم‌ترین دلیل طولانی شدن پروژه‌های احداث پل را تأخیر در تخصیص اعتبارات این حوزه مهم دانست.