شناسهٔ خبر: 158773 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه‌ و شهرسازی خوزستان خبر داد:

ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان

مسکن خوزستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه‌ و شهرسازی خوزستان گفت: تاکنون فرایند ساخت ۱۲ هزار واحد آغاز شده و با تامین زمین تلاش می‌شود فرایند ساخت مسکن با جهشی بیش از ۱۰۰ درصد به ۳۰ هزار واحد برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)؛ میثم آذرسا با اشاره به شرح وظایف معاونت مسکن و ساختمان اظهار کرد: سیاست‌گذاری کلان در تولید، راهبری و پایش حوزه مسکن و ساختمان در شرح وظایف معاونت مسکن و ساختمان قرار دارد.

وی افزود: علاوه بر آن با توجه به اهمیت مسکن ملی در فضای عمومی این امر نیز به راه و شهرسازی نسبت داده می‌شود علاوه بر آن در پایش ضوابط، ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن و طراحی و اجرای ساختمان‌های کشور تا سیاست گذاری کلان نقش دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه‌ و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: در سالهای قبل طرح‌هایی مانند اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر اجرا شد که استان خوزستان در حوزه مسکن مهر جزو پربارترین استان‌های کشور بود و تاکنون ۶۲ هزار واحد از آن‌ها تکمیل شده است پس از آن نیز طرح‌هایی مانند قانون جهش تولید مسکن و مسکن ملی و نهضت ملی در حال اجرا است.

آذرسا با اشاره به اهمیت تامین زمین برای ساخت مسکن اظهار کرد: در حال حاضر دولت در حال تأمین زمین است و بر اساس تسهیلات بانکی به متقاضیان سیاست‌گذاری و راهبری را انجام می‌دهد تا فرایند ساخت اجرا شود.

وی سهم خوزستان برای احداث مسکن در دولت سیزدهم را ۲۸۲ هزار واحد مسکونی خواند و گفت: این میزان مسکن در الگوهای متعدد مانند مسکن نیروهای مسلح، شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید، ودیعه‌ مسکن و بخشی که برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته شده تامین می شود.

وی گفت: ۹۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن نیز در تعهد اداره کل راه و شهر سازی استان که با تلاش‌های انجام شده تاکنون فرایند ساخت ۱۲ هزار واحد آغاز شده است.

معاون مسکن و ساختمان خوزستان گفت: برای افزایش تعداد ساخت نیازمند تأمین زمین هستیم که در ۶ ماه گذشته این اتفاق رخ داده و تلاش می‌کنیم فرایند ساخت مسکن با جهشی بیش از ۱۰۰ درصد به ۳۰ هزار واحد برسد.