شناسهٔ خبر: 158782 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

لزوم اهتمام شرکت‌های خدمات‌رسان در توسعه زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: همکاری و اهتمام شرکت‌های خدمات‌رسان در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن امری ضروری است تا روند ساخت مسکن با سرعت محقق شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو در دیدار طاهر کیامهر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: پاسخ‌گویی سریع به استعلام‌ها از مسائل مورد توجه بوده تا فرایند اخذ مجوز ساخت طرح‌های مسکن در کم‌ترین زمان ممکن انجام گیرد.  

وی ادامه‌داد: خدمات روبنایی در بیشتر مساکن مهر استان با همکاری شرکت‌های خدمات‌رسان تأمین شده و تأسیس زیرساخت‌های برقی پایدار از نیازهای اولیه برای حمایت از طرح‌های نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی به‌شمار می‌رود. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های خدماتی در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان از محل منابع صندوق ملی مسکن در قالب یک سوم سهم وزارت راه و شهرسازی به شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق استان پرداخت می‌شود.

حمزه‌لو افزود: از این میزان اعتبارات ۶۵۰ میلیارد ریال برای توسعه آب و فاضلاب و ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه برق پروژه‌های نهضت ملی مسکن تخصیص یافته‌است.

براساس مصوبات شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز باید همکاری و تعامل لازم را در راستای تسریع در ساخت مسکن انجام دهند تا واحدهای طرح نهضت ملی با قیمت تمام شده نازل‌تر به‌دست متقاضیان برسد.